اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون آب منطقه‌ای اردبیل:

90 درصد آب تولیدی در بخش کشاورزی مصرف می‌شود

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اردبیل گفت: 90 درصد آب کشور در بخش کشاورزی صرف می‌شود که ضرورت دارد به بهینه‌سازی مصرف در این بخش توجه شود.

90 درصد آب تولیدی در بخش کشاورزی مصرف می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، محمد محمدی عصر امروز در مراسم گرامیداشت هفته گردشگری که به نام هفته آب و گردشگری نامگذاری شده، اظهار داشت: نشان دادن اهمیت آب به عنوان یک کالای اقتصادی استراتژیک و تهدیدهای ناشی از کمبود یا فقدان آب یک کار عظیم فرهنگی است که قشر فرهیخته و پر نشاط دانش‌آموزان اعضای اصلی این چرخه هستند.

وی با اشاره به مصرف بیش از 90 درصد آب کشور در بخش کشاورزی در مقایسه با میزان مشابه جهانی آن را 20 درصد بالاتر ارزیابی کرد و افزود: امروز باید با صنعتی کردن کشاورزی و با استفاده از روش‌های مدرن آبیاری میزان مصرف آب را کاهش و میزان تولید محصولات را افزایش دهیم.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اردبیل تصریح کرد: هر چقدر اهمیت بحث آب و راهکارها و تهدیدهای مربوط به آن را برای دانش‌آموزان بیشتر آشکار کرده و آنها را در این مهم مشارکت دهیم آنها نیز در میان خانواده‌های خود به عنوان سفیران آب نقش خواهند داشت.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، محمدی از تداوم اجرای طرح دانش‌آموزی نجات آب برای دومین سال در سطح استان در میان دانش‌آموزان مقطع راهنمایی خبر داد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: ضرورت دارد در تأمین و انتقال آب شرب و بخش کشاورزی به شاخصه‌های مورد نظر توجه شده و از برخی اقدامات و تصمیم‌گیری‌های عجولانه جلوگیری شود.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اردبیل در پایان از آب به عنوان یکی از منابع پایدار در توسعه بخش کشاورزی، گردشگری و دیگر حوزه‌های زیربنایی یاد کرد و متذکر شد: آنچه که در این زمینه یک امر اساسی و قابل توجه به شمار می‌رود توجه به زیرساخت‌ها و زیربناهای آن و تقویت و توسعه منابع آب است.

انتهای پیام/62007/ذ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول