اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر اردبیل عنوان کرد

انتقاد از بی‌توجهی به تولید آثار دفاع مقدس در اردبیل

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر اردبیل با اشاره به اینکه دفاع مقدس از برجسته‌ترین قسمت‌های تشکیل‌دهنده و شاکله تمدن نوین اسلامی است از بی‌توجهی به تولید آثار دفاع مقدس در اردبیل انتقاد کرد.

انتقاد از بی‌توجهی به تولید آثار دفاع مقدس در اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، زکی‌الله خوشبخت صبح امروز در مراسم رونمایی از کتاب «نبرد سه کانیان» در اردبیل اظهار داشت: انقلاب اسلامی به عنوان محور تحولی قرن معاصر هدفی مشخص و نظام یافته را دنبال می‌کند که اگر این هدف محقق نشود تمام تلاش‌ها و حرکت‌های انجام شده ابتر و ناقص می‌ماند.

وی عنوان کرد‌: اهل فن معتقدند انقلابی که رخ می‌دهد آغاز و حرکت یک تحول جدی می‌تواند باشد که این حرکت و گام جدی هدف والا و راستین را به دنبال دارد که همانا تکوین تمدن اسلامی نوینی است که امروز جمهوری اسلامی ایران پرچم‌داران این ملت است.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر اردبیل افزود: ما به دنبال نظام‌سازی، حکومت‌سازی و دولت‌سازی اسلامی بودیم که در سایه آن تمدن نوین اسلامی شکل گرفته و هیچ شکی نیست که برجسته‌ترین ابعاد تشکیل‌دهنده این تمدن نوین دفاع مقدس و میدان رزم دلیرمردان این مرز و بوم است.

خوشبخت ادامه داد: باید در این بین قدر اهالی جنگ و ایثار و گذشت گرامی و پاس داشته شود و تمامی آثار آن‌ها به نسل‌های آینده مهیا شود.

این مسئول تصریح کرد: مشکل از اینجاست که این سرمایه‌ها در نقاط مختلف پراکنده هستند و به تدریج در حال ترک دنیا می‌باشند که در این مقطع و شرایط حساس رسالت صاحبان قلم و نویسندگان بسیار سنگین و گسترده است و هر‌گونه غفلت در این زمینه قابل جبران نیست.

عضو شورای شهر اردبیل با قدردانی از تولید‌کنندگان اثر ارزشمند «نبرد سه کانیان» گفت: نباید این اثر در تیراژ  3 هزار جلد باقی بماند بلکه شایسته آن است که هزاران جلد از این اثر انتشار یافته و در خانه هر ایرانی مسلمان و وفادار به اسلام یک جلد از این کتاب به عنوان گنجینه اسرار دفاع مقدس وجود داشته باشد.

خوشبخت ضرورت تجدید چاپ آثار دوران دفاع مقدس و توجه به تولید محتوایی و کیفی این آثار را یادآور شد و اذعان داشت: بسیار زننده است که آثار دوران دفاع مقدس ما یکبار و در تیراژ بسیار پایین چاپ شود بلکه بهتر است با همت علاقه‌مندان این حوزه و دستگاه‌های فرهنگی و متولی این بخش آثار چندین مرتبه تجدید چاپ شده و انتشار پیدا کند.

وی خاطرنشان کرد: تنها حمایت استانداران و یا فرمانداران از تولید این آثار کافی به نظر نمی‌رسد بلکه ما انتظار داریم هجمه‌های فرهنگی و حتی نظامی در این زمینه پیشقدم شوند.

مدیر‌کل سابق حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل با بیان اینکه تمام سازمان‌ها اعم از فرهنگ و ارشاد اسلامی، تبلیغات اسلامی، آموزش و پرورش و مراکز دانشگاهی باید در این زمینه احساس مسئولیت کنند، یادآور شد: بنده به عنوان عضو شورای شهر اردبیل از سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری خواسته‌ام تا در این زمینه عملکرد مثبتی داشته باشد و در نشر و ترویج فرهنگ دفاع مقدس کوشش کند.

خوشبخت افزود: انتظار داریم سایر دستگاه‌ها نیز به کارنامه گذشته خود در این زمینه نظیر بیفکنند و ادامه مسیر را روشن و پر آتیه ببیند و سعی کنند در حیطه وظیفه خود به انجام مسئولیت بپردازند.

این مسئول تاکید کرد: آموزش و پرورش به عنوان متولی 12 میلیون و 300 هزار دانش‌آموز و ده‌ها معلم و دانشگاه‌ها نیز به عنوان مرکز آموزشی نسل آینده باید در حوزه دفاع مقدس و نشر دستاوردهای این حوزه ورود پیدا کرده و زمینه تحولی را فراهم آورد.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر اردبیل در پایان سخنان خود از مراکز علمی و دانشگاهی خواست تا در تولید مقاله‌های پژوهشی و پایانامه اختصاصی در این زمینه ایفای نقش کرده و بیش از هر زمان دیگر بنیاد حفظ آثار را در تولید کیفی‌تر یاری کنند.

انتهای پیام/62005/ر40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول