اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس حوزه هنری استان اردبیل:

کارگاه‌های نقد و بررسی ادامه می‌یابد / تولید 25 اثر فاخر دفاع مقدس در اردبیل

رئیس حوزه هنری استان اردبیل از تداوم برگزاری کارگاه‌های نقد و بررسی آثار نویسندگان و هنرمندان در روزهای دو‌شنبه و سه‌شنبه هر هفته در حوزه هنری اردبیل خبر داد.

کارگاه‌های نقد و بررسی ادامه می‌یابد / تولید 25 اثر فاخر دفاع مقدس در اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، ساسان ناطق صبح امروز در مراسم رونمایی کتاب «داستان ما» در اردبیل اظهار داشت: در این کتاب که به همت رضا کاظمی نوشته شده است، سعی کردیم مجموعه آثار تولیدی گردآوری شده و برجستگی‌های آثار ارزشی و معنوی به نمایش گذاشته شود.

وی از تولید 25 اثر فاخر در حوزه ادبیات دفاع مقدس و مبانی ارزشی خبر داد و خاطرنشان کرد: 10 اثر از این تعداد به زبان ترکی و با حال و هوای فرهنگ و سنت استان اردبیل به نگارش درآمده است.

رئیس حوزه هنری استان اردبیل با بیان اینکه نباید برخی مجموعه‌ها و نهادها دنبال سهم‌خواهی از هنرمندان باشد، گفت: بهتر آن است که نهادهای مرتبط در کنار رعایت حقوق هنرمندان بستر شکوفایی و بالندگی هنر اصیل را فراهم آوردند.

ناطق با انتقاد از مهجوریت جایگاه هنر در استان دارالارشاد اردبیل یادآور شد: تمام محبوبیت و القاب اردبیل مربوط به احوال گذشته است و باید امروز این فرایند رو به تعالی استمرار پیدا کند.

این مسئول با حمایت جدی از هنرمندان عرصه هنر نویسندگی، شعر، ادبیات فاخر انقلاب اسلامی و دیگر هنرهای اصیل اسلامی عنوان کرد: ما همچنان در حوزه نویسندگی با عدم حمایت مالی از تولید‌کنندگان روبرو هستیم، به طوری که مشاهده می‌کنیم بسیاری از نویسندگان ما با هزینه شخصی خود اقدام به چاپ کتاب می‌کنند.

رئیس حوزه هنری استان اردبیل ضرورت توجه رسانه ملی را به هنر فاخر و ارزشی یادآور شد و افزود: صدا و سیما به جای تبلیغ مصرف‌گرایی باید به تبیین جایگاه کتاب و مطالعه همت کند و اجازه دهد خود اصحاب هنر و ادبیات در این زمینه دیدگاه‌ها و برنامه‌هایشان را ارائه کنند.

ناطق بیان داشت: کتاب «داستان ما» مجموعه آثار 25 نویسنده و در واقع مجموعه فعالیت‌های یک ساله کارگاه داستان‌نویسی حوزه هنری اردبیل است که با وجود برخی از مشکلات اعتباری موفق به تهیه و تدوین این کتاب ارزشی شدیم.

وی از تداوم کارگاه‌های نقد و بررسی آثار نویسندگان و شاعران در حوزه هنری استان اردبیل خبر داد و تصریح کرد: ما می‌توانیم ماحصل این نقدها و بررسی‌ها در قالب یک مجموعه اثر ارزشی به چاپ برسانیم و به تولید آثار این حوزه کمکی روز‌افزون داشته باشیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رئیس حوزه هنری استان اردبیل در پایان سخنان خود از ادامه اجرای این طرح و چاپ مجموعه داستان‌های نویسندگان بومی استان خبر داد و گفت: تاکنون 10 اثر در این زمینه به چاپ رسیده و ما از ادامه تولید این آثار متناسب با فرهنگ و سرمایه‌های ارزشی این منطقه حمایت می‌کنیم.

انتهای پیام/62004/ب30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول