اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار اردبیل:

سهم اردبیل از تولید آثار دفاع مقدس پایین است / چاپ 19 اثر در مقابل سهم تولید 80 اثر

معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل گفت: به رغم تولید بیش از 5 هزار اثر مکتوب در حوزه دفاع مقدس در کشور سهم استان اردبیل از این تعداد تولید 19 کتاب بوده است.

سهم اردبیل از تولید آثار دفاع مقدس پایین است / چاپ 19 اثر در مقابل سهم تولید 80 اثر

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عباس دست‌باز پیش از ظهر امروز در مراسم رونمایی از کتاب « نبرد سه کانیان» در سالن اجتماعات شرکت آب منطقه‌ای استان اردبیل اظهار داشت: سهم استان اردبیل به تناسب شرایط و وضعیت خاص این استان حداقل تولید 80 کتاب بوده که تاکنون تنها 19 اثر در این زمینه چاپ شده و چاپ 11 اثر دیگر نیز در دستور کار است.

وی با بیان اینکه استان اردبیل با داشتن 3 هزار و400 شهید بیش از 705 آزاده و 9 هزار جانباز در دوران دفاع مقدس جزو پیشتازان و طلایه‌داران جنگ هشت ساله بوده،‌ تصریح کرد: به رغم این ظرفیت عظیم ایثارگری‌ها تولید آثار ارزشی از جنگ هشت ساله در این استان متناسب با شأن ایثارگری‌های فرزندان این سرزمین نبوده است.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل افزود: اگر می‌خواهیم این فرهنگ غنی و بارور به نسل‌های آینده منتقل شود باید در تولید آثار فاخر در این حوزه همت وافری داشته باشیم و اجازه ندهیم تولید آثار در حوزه دفاع مقدس به فراموشی سپرده شده و یا در این زمینه غفلتی صورت گیرد.

دست‌باز با بیان اینکه حمایت از تولید‌کنندگان کتاب، پژوهشگران و محققان حوزه جنگ و آثار انقلابی و ارزشی جزو اولویت‌های استان اردبیل می‌باشد، گفت: ما در حد توان و بضاعت خود در این زمینه ورود پیدا کردیم و امیدواریم در تولید آثار غنی در این حوزه موفق عمل کنیم.

این مسئول ادبیات دفاع مقدس را از غنی‌ترین و پر محتواترین فرهنگ ادبی کشور توصیف کرد و ادامه داد: اگر فرهنگ هشت سال دفاع مقدس به ابعاد مختلف به ویژه ادبی و هنری، توسعه، ترویج، نشر و گسترش پیدا کند ما به یقین موفق خواهیم شد تا این آثار را به بهترین شکل به نسل‌های آینده انتقال دهیم.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل از حمایت مسئولان استانی از نویسنده و ناشر «کتاب تاریخ انقلاب اسلامی اردبیل» خبر داد و عنوان کرد: این نویسنده تلاش و کوشش بسیاری را انجام داد تا کتاب خود را به مرحله چاپ برساند که در این زمینه ما نیز یاریگر وی بوده و دستش را در انتشار این اثر ارزشمند گرفتیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، وی در پایان با بیان خاطراتی از رزمندگان هشت سال دفاع مقدس بهترین راه انتقال فرهنگ غنی هشت ساله دفاع مقدس را مسیر هنر، ادبیات و قلم افراد دلسوز توصیف کرد و اذعان داشت: باید وصیت‌نامه شهدا، رزمندگان، خاطرات آزادگان و دلیر‌مردی جانبازان هر یک به کتاب فاخری تبدیل شود تا بتوانیم بیش از هر زمان دیگر اقدام لازم و ضروری انجام شود.

انتهای پیام/62005/ن40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول