اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه سمنان:

دفاع مقدس از گنج‌های ناشناخته انقلاب اسلامی است

فرمانده سپاه شهرستان سمنان گفت: یکی از گنج‌های ناب دوران انقلاب اسلامی که از افتخارات ملت ایران محسوب می‏‌شود، دفاع مقدس است.

دفاع مقدس از گنج‌های ناشناخته انقلاب اسلامی است

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان، علی‌نقی همتی امشب در مراسم افتتاحیه بسیج عشایری و روستایی امام رضا (ع) که با حضور مسئول نمایندگی ولی‎فقیه در سپاه شهرستان، معاون هماهنگ‎کننده سپاه قائم آل محمد (عج)، مدیرکل منابع طبیعی و مدیر امور عشایری استان سمنان در اداره منابع طبیعی شهرستان سمنان برگزار شد، اظهار کرد: دفاع مقدس گنجی بود که هر کس به اندازه تلاش خود از آن برداشت کرد و خوشا به حال کسانی که توانستند به بهترین نحو از این دستاوردها بهره‌مند شوند.

وی افزود: در دفاع مقدس همه اقوام ایرانی از لر، کرد و ... با هم متحد و هماهنگ بودند و این رمز پیروزی آن‎ها در انقلاب اسلامی بود.

فرمانده سپاه شهرستان سمنان خاطرنشان کرد: شاید یکی از دلایلی که می‎تواند باعث مقدس شدن این دفاع شده باشد، اعزام رزمندگان از مساجد و پایگاه‌ها به جبهه‌های جنگ قوی است و این باعث افزایش روحیه معنویت در جبهه‌ها شده بود.

همتی بیان کرد: رزمندگان اعزامی همه با آگاهی تمام وارد این عرصه شدند و برای اثبات این مطلب می‌توان به وصیت‎نامه شهدا مراجعه کرد که این موضع در آن‎جا به خوبی مشخص و نمایان است.

وی تصریح کرد: بسیجیان مقابل اراده خداوند و دستورات الهی مانند کاغذی می‌ماندند که در اختیار و تسلیم باد است و این از ویژگی‌های مهمی بود که در آن‎ها وجود داشت.

فرمانده شهرستان سمنان ادامه داد: در دوران دفاع مقدس، واژه ایثار و شهادت به معنای کامل خود اتفاق افتاد و در این بین، کسانی که دارای خلوص بیشتری بودند، به فیض شهادت نائل آمدند و کسانی هم که به تقدیر الهی ماندند تا ادامه‎دهنده راه آن‎ها باشند.

شهدا امنیت، آزادی و معنویت را به جامعه هدیه کردند

یک کارشناس سیاسی نیز گفت: شهدا امنیت، آزادی و معنویت را به جامعه هدیه کردند و باید قدردان این نعمت‌ها باشیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان؛ علیرضا مصطفوی در سخنانی با گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار کرد: هر چه داریم، از شهدا داریم و شهدا انقلاب و کشور ما را بیمه کردند؛ شهدا جان دادند تا انقلاب‎مان حفظ بماند و امروز ما این امنیت و آرامش را مرهون جان‎فشانی‌ها و دلاورمردی‌های آن بزرگ‎وارانیم.

وی افزود: چگونه باید از خون این همه شهید جانباز و آزاده دفاع کنیم و راهش گام برداشتن در راهشان و حفظ ارزش‌های انقلاب است که از راه و خون شهدا می‌توان دفاع کرد.

این کارشناس سیاسی خاطرنشان کرد: همان‎گونه که آن‎ها نگذاشتند، یک وجب از خاک ما به دست دشمن بیفتد، ما نیز باید قدردان آزادی و امنیت امروزمان باشیم.

مصطفوی با اشاره به موضوع تربیت تصریح کرد: عوامل تربیت در موجودات زنده عبارتند از سلسله عواملی که مورد نیاز رشد در موجودات است که در حیوانات غریزی و در گیاهان طبیعی و در انسان بستگی به روح او دارد.

وی افزود: هر چه انسان والاتر و برتر تربیت شود در جهت اهداف متعالی قدم برمی‌دارد که نمونه کامل آن شهدا هستند که روح آن‎ها کامل شد و با تربیت والا به درجه رفیع شهادت نائل شدند.

این کارشناس سیاسی با اشاره به مفهوم آزادی گفت: نبودن مانع در راه رشد انسان آزادی است که هر مسیر که می‌خواهد انتخاب کند؛ چرا که اراده دارد، مانند شهدا که با اراده و انتخاب آزاد گام در راه شهادت گذاشتند.

وی با اشاره به امنیت نیز اظهار کرد: امنیت عبارت است از عدم سلب عوامل رشد از جانب دشمن خارجی و علت امنیت زمان ما وجود خون‎های پاک دلاورمردانی است که جان دادند تا اسلام و کشور بماند و که ما در امنیت کامل به سر ببریم.

انتهای پیام/2249/‌ت40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول