اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بهزیستی مازندران خبر داد

شناسایی 4 هزار ناشنوا در مازندران

مدیرکل بهزیستی مازندران گفت: 4 هزار ناشنوا در استان شناسایی شدند و پرونده دارند.

شناسایی 4 هزار ناشنوا در مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، روح‌الله ردایی ظهر امروز در همایش ناشنوایان که به مناسبت هفته جهانی ناشنوایان برگزار شد اظهار داشت: از مسئولان استان گله‌مندم که به این مراسم دعوت شدند و سعادت نداشتند در اینجا حضور داشته باشند.

وی با بیان اینکه حضور در چنین محافلی سعادت می‌خواهد افزود: در هیچ جایی گفته نشده که افتتاح کارخانه و هتل ثواب دارد اما در دین ما توجه به انسان‌های نیازمند و کسانی که نیاز به محبت دارند تاکید شده است.

ردایی بیان داشت: مسئولان باید توجه داشته باشند بر اساس قانون نباید بین دو شهروند فرق گذاشت و حقوق شهروندی برای همه انسان‌ها است پس اگر مدرسه‌ای ساخته می‌شود باید برای آدم معمولی و ناشنوا یکسان باشد.

مدیرکل بهزیستی مازندران با مطرح کردن این سوال مبنی بر اینکه  چرا یک ناشنوا نباید به مدرسه معمولی برود خاطرنشان کرد: در هر اداره در کنار هر مدیری باید رابط باشد و این در حالی است که بسیاری از حقوق ناشنوایان در دادگاه‌ها ضایع می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه دنیا به این نتیجه رسیده که معلولیت محدودیت است و محرومیت نیست گفت: ناشنوایان نیز مانند سایر هموطنان خود نیاز به مسکن، اشتغال و ازدواج دارند.

ردایی اذعان داشت: در تربیت بدنی معلولان غریب هستند و باید به آنها توجه ویژه شود.

مدیرکل بهزیستی مازندران با بیان اینکه یک ناشنوا تنها ارتباطش با دنیای اطراف با اشاره است بیان داشت: ناشنوایان نیز باید مسائل سیاسی و اخبار روز را اطلاع داشته باشند که شاهد هستیم صدا و سیما  اخبار ناشنوایان را از برنامه‌های خود حذف کرده است.

ردایی مهم‌ترین مشکل ناشنوایان را اشتغال دانست و خاطرنشان کرد: تسهیلاتی که برای ایجاد اشتغال برای ناشنوایان پرداخت می‌شود نمی‌توان کسب و کار ایجاد کرد  و باید سقف وام ها را افزایش و شرایط گرفتن وام را راحت‌تر کنند.

ردایی یادآور شد: 4 هزار ناشنوا در استان شناسایی شدند و پرونده دارند.

مدیرکل بهزیستی مازندران با اشاره به اینکه بیشتر ناشنوایان برای دریافت گواهینامه مشکل دارند، تصریح کرد: راهنمایی و رانندگی باید امکاناتی داشته باشد تا ناشنوایان بتوانند استفاده کنند.

انتهای پیام/86016/ح30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول