اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی گیلان:

گروه سرود و نمایش ناشنوایان دختر گیلان برگزیده کشوری شدند

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی گیلان گفت: گروه سرود و نمایش دانش‌آموزان دختر ناشنوای لاهیجان و رشت برگزیده کشور شدند.

گروه سرود و نمایش ناشنوایان دختر گیلان برگزیده کشوری شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، اسماعیل بشارتی‌مقدم پیش از ظهر امروز در جلسه آموزش و پرورش استثنایی گیلان اظهار کرد: گروه سرود و نمایش دانش‌آموزان دختر ناشنوای لاهیجان و رشت برگزیده کشور شدند.

وی افزود: گروه سرود کوثر دانش‌آموزان ناشنوای دختر باغچه‌بان لاهیجان با نماهنگ محلی «گیلان‌زای» (فرزند گیلان) در مقطع راهنمایی و گروه نمایش دختران متوسطه باغچه‌بان رشت با نمایش صحنه‌ای «عروس گوله» در جشنواره فرهنگی هنری دانش‌آموزان استثنایی کشور حائز رتبه برتر کشور شدند.

به گفته این مسئول، با ارسال لوح‌های فشرده دو گروه نماهنگ و نمایش منتخب گیلان به دبیرخانه جشنواره فرهنگی‌هنری در مشهد مقدس، پس از بازبینی و داوری این دو گروه به همراه استان‌های کرمانشاه، اصفهان و خراسان رضوی در بخش نمایش و کرمان، خراسان شمالی و رضوی در بخش سرود توانستند در سطح کشور انتخاب و به این جشنواره دعوت شوند.

وی تصریح کرد: جشنواره مذکور با هماهنگی سازمان استثنایی کشور و مدیریت آموزش و پرورش استثنایی خراسان رضوی از دوم تا 17 شهریور در مجتمع نوساز و خیرساز توانبخشی، آموزشی امام رضا (ع) پذیرای بالغ بر 350 نفر از منتخبان گروه‌های فرهنگی، هنری، قرآن و ورزشی است.

بشارتی‌مقدم، یادآور شد: سرپرستی گروه اعزامی گیلان را ابراهیم شادرام، معصومه صنعتی‌پور و فاطمه معیری‌راد و مربیگری نیز سمانه نصیری و ندا اسمی‌زاده به‌عهده داشتند.

وی در ادامه به نتایج بررسی طرح سنجش سلامت نوآموزان آماده ورود به دبستان در گیلان اشاره کرد و گفت: در هفتمین هفته از اجرای این طرح حدود 90 درصد از نوآموزان آماده ورود به دبستان سنجش شدند.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی گیلان، اضافه کرد: تعداد 27 هزار و 502 نفر مورد ارزیابی‌های هوش، بینایی، شنوایی، سلامت عمومی، دهان و دندان و ... قرار گرفتند.

به گفته وی، با پایان یافتن هفتمین هفته اجرای طرح سنجش تا تاریخ 17 مرداد امسال از تعداد مذکور نوآموزان، 25 هزار و 70 نفر به مدارس عادی و تعداد 2 هزار و 432 نفر به مرحله تخصصی طرح سنجش معرفی شدند.

انتهای پیام/2300/صا30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول