اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در فارس:

مواضع روحانی در نیویورک تجلی نرمش قهرمانانه بود

نماینده ولی فقیه در استان فارس گفت: مواضع رئیس جمهور در سازمان ملل تجلی «نرمش قهرمانانه» بود.

مواضع روحانی در نیویورک تجلی نرمش قهرمانانه بود

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، آیت‌الله اسدالله ایمانی در خطبه‌های نماز جمعه امروز شیراز اظهار داشت: رئیس جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل از موضع عزت، قدرت و صلابت مبتنی بر عقل، خرد و منطق سخن گفت.

وی افزود: مواضعی که در ملاقات‌ها اتخاذ شد نیز بر اصول سه‌گانه سیاست خارجی جمهوری اسلامی یعنی «عزت، حکمت و مصلحت» استوار بود.

خطیب نماز جمعه شیراز خاطرنشان کرد: رئیس جمهور این موضع به حق را با عبارات خاص و ادبیات ویژه خود بیان کرد که از جهات مختلف قابل تحلیل است.

وی بیان کرد: اصطلاح «نرمش قهرمانانه» که این روزها از مقام معظم رهبری در رسانه‌ها بیان می‌شود، معانی دقیقی دارد که باید تبیین شود.

ایمانی ابراز داشت: «نرمش» به روش‌هایی اطلاق می‌شود که بتواند مسیری مبتنی بر عقل، خرد و منطق را ترسیم کرده و در عین حال از عواطف مخاطب بهره‌برداری کند.

به گفته وی، اصطلاح «قهرمانانه» نیز به معنی آن است که مجموعه‌ای که در اوج قدرت و توانایی است آن نرمش را از خود نشان دهد.

امام جمعه شیراز تصریح کرد: یک نوع نرمش از روی ضعف و ذلت و نرمش دیگر از سر صلابت و قدرت است.

وی خاطرنشان کرد: مدیر موفق در جایی مانند ابریشم نرم و با ملاطفت است و در جای دیگر چونان آهن استوار و محکم رفتار می‌کند.

ایمانی تصریح کرد: اصطلاح «نرمش قهرمانانه» زمانی مطرح می‌شود که استکبار و ایادی آن در حضیض ذلت و جمهوری اسلامی در عزیز قدرت است.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در این شرایط که جایگاه جمهوری اسلامی ایران در اوج عظمت و ابهت است به مسئولان و مجریان سیاست‌های کلان کشور اجازه دادند آن جا که صلاح می‌دانند ضمن حفظ صلابت نرمش به جا داشته باشند.

 ضرورت بصیرت‌افزایی در نظام آموزشی کشور

امام جمعه شیراز در فراز دیگری از خطبه‌های امروز نماز جمعه شیراز گفت: در اسلام تهذیب و تزکیه بر تعلیم مقدم است چرا که تا ظرف وجودی انسان پالایش نشود هیچ مظروف ارزشمندی در آن جای نمی‌گیرد.

وی افزود: ضرورت بصیرت‌افزایی در شرایط امروز جهان از مسائل مهمی است که باید در آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه دنبال شود.

ایمانی خاطرنشان کرد: این نکته که در جهان اسلام جوانانی پیدا می‌شوند که سلاح در دست گرفته و به عضویت گروه‌های تکفیری در می‌آیند به سبب بی‌بصیرتی آنان است و اینکه از تهذیب و حکمت راستین برخوردار نشده‌، سره را از ناسره بازنشناخته و حق و ناحق را نمی‌دانند.

وی تصریح کرد: در مدارس برای آشنایی با سبک زندگی اسلامی باید پی‌ریزی دقیقی صورت گیرد.

ایمانی ابراز داشت: رئیس جمهور در ابتدای سال تحصیلی نمونه‌هایی از سبک زندگی اسلامی را مورد اشاره قرار داد که یکی از این موارد ضرورت آشنایی دانش‌آموزان با قانونمداری بود.

وی اضافه کرد: فرزندان ما باید با دفاع از حقوق خود آشنا باشند و از این رو باید تکریم دانش‌آموزان و شنیدن اعتراض آنان در دستور کار نهادهای تعلیم و تربیت باشد.

انتهای پیام/2448/ت40/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول