اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر دفاتر نهاد رهبری در دانشگاه‌های کشور:

موضع نرمش قهرمانانه از روی ضعف نیست/ نباید فریب ادکلن‌های غربی را بخوریم

مدیر امور دفاتر، اساتید و مبلغان نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور با بیان اینکه رهنمودها و راهبردهای راهگشای رهبر انقلاب باید به مرحله اجرا برسند، گفت: نرمش قهرمانانه، موضعی از روی اقتدار است؛ نه ضعف.

موضع نرمش قهرمانانه از روی ضعف نیست/ نباید فریب ادکلن‌های غربی را بخوریم

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، حجت‌الاسلام اسماعیل پوررضا عصر امروز در مراسم تودیع و معارفه مسئولان قدیم و جدید نهاد رهبری در دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، با اشاره به آب‌دیدگی و پختگی انقلاب اسلامی بعد از طی کردن گردنه‌های پرپیچ و خم و تحمل انواع هجمه‌ها، اظهار کرد: ملتی که در هشت سال دفاع مقدس کارهای بزرگی کرده است، امروز از روی اقتدار و صلابت سیاست نرمش قهرمانانه را پیش گرفته است؛ نه از روی ضعف.

مدیر امور دفاتر، اساتید و مبلغان نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور افزود: در جنگ هشت ساله، از 30 کشور دنیا اسیر داشتیم و این نشان می‌دهد که انقلاب تازه متولد شده ایران با قدرت‌های بزرگ منطقه و دنیا درگیر بود و در مقابل همه این‌ها به پیروزی‌های بزرگ دست پیدا کرد، بدون شک چنین کشوری با این قدرت، امروز از موضع ضعف از نرمش قهرمانانه سخن نمی‌گوید.

* در جامعه‌ ولایی افراد دست همدیگر را می‌گیرند؛ نه پای همدیگر را

 وی، توجیه برخی مشکلات کشور را به حماقت شبیه دانست و تأکید کرد: با همه پیشرفت‌ها و پیروزی‌های متعدد در عرصه‌های مختلف امروز مشکلاتی در کشور هم وجود دارد که نمی‌شود آن‌ها را نفی یا توجیه کرد؛ مگر می‌شود گفت که مشکل نداریم.

پوررضا، انقلاب اسلامی ایران را در نقطه اوج خواند و متذکر شد: حرکت ما از «اوج به اوج» است و از این موضع قدرت امروز می‌توانیم با همه قدرت‌ها و ابرقدرت‌های جهان هم گفت‌وگو کنیم.

مدیر امور دفاتر، اساتید و مبلغان نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور تصریح کرد: جامعه زمان جبهه و اوایل انقلاب و جنگ بهترین مثال برای جامعه‌ای نمونه‌ای است که در فرهنگ اسلام و قرآن در کنار امام و رهبر به آن اشاره شده است.

وی یادآور شد:‌ در جامعه دوران جنگ و جهاد، آستانه تحمل بالا بود و نه تنها تلاشی برای حذف کسی و مطرح کردن خود صورت نمی‌گرفت؛ بلکه یک مجموعه واحد و همسو با دشمن‌شناسی به جلو حرکت می‌کردند و به جای اینکه پای همدیگر را بگیرند، دست همدیگر را می‌گرفتند.

پوررضا چنین جامعه‌ای را جامعه‌ ولایی دانست.

* کارآمدی نظام‌های دینی امروز حتی برای غربی‌ها هم اثبات شده است/نباید فریب ادکلن‌های غربی را بخوریم

پوررضا در بخش دیگری از صحبت‌هایش با اشاره به کارایی بالای منابع علمی اسلامی و ایرانی و پیشرفت‌های علمی کشور در انقلاب اسلامی، بیان کرد: برخی‌ها در کشور هنوز نمی‌دانند باید آستین همت بالا بزنند و کمربند‌ها را برای آبادانی و سازندگی کشور محکم‌تر کنند.

وی، هویت‌بخشی دینی را راه‌ نجات بسیاری از مشکلات کنونی بشر دانست و ابراز کرد: امروز بسیاری از عالمان غربی، عدم فروپاشی بسیاری از حوزه‌ها از جمله اقتصاد را مشروط به پایه‌ریزی آن‌ها بر مبنای دین می‌دانند و این نشان از نقش دین در سعادت بشر و جوامع مختلف است. 

وی تأکید کرد: امروز انقلاب اسلامی ایران به فکر حل مشکلات بشریت است و فریب ادکلن‌ها و کربات‌های غرب را نمی‌خورد.

حجت‌الاسلام پوررضا، شرایط حداقل تئوریک را در کشور ایران در تحقق کارآمدی و پویایی دین در حل مشکلات بشریت را آماده خواند و اضافه کرد:‌ برای نقش‌آفرینی جدی از کانال‌های صحیح بیش از هر زمان دیگری به نه به افراد شعاردهنده بلکه به افراد اهل عمل و پای کار نیاز داریم. 

وی بیان کرد: امام راحل و رهبر معظم انقلاب انسان‌های بزرگی هستند که باید راهبردها و سیاست‌های این انسان‌های بزرگ را گردآوری، مستندسازی و اجرا کرد.

مدیر امور دفاتر، اساتید و مبلغان نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور سبک زندگی و عدم تقلید از غرب را نمونه‌ای از این راهبردهای راهگشا دانست.

به گزارش خبرگزاری فارس، در این مراسم خدمات حجت‌‌الاسلام‌ والمسلمین حسین صادقی در مدت مسئولیت او در نهاد مقام معظم رهبری دانشگاه علوم پزشکی یاسوج تقدیر شده و حجت‌‌الاسلام والمسلمین قاسم صادقی به عنوان مسئول جدید این نهاد معرفی شد.

انتهای پیام/82005/ذ40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول