اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل:

ادبیات دفاع مقدس خیالی و افسانه‌ای نیست

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل گفت: ادبیات دفاع مقدس، ادبیات خیالی و افسانه‌ای نیست که عده‌ای بخواهند برای آن داستان‌سازی کنند بلکه واقعیتی است که باید نسل به نسل منتقل شود.

ادبیات دفاع مقدس خیالی و افسانه‌ای نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، صادق فرهمند امین پیش از ظهر امروز در جلسه سیر ادبیات دفاع مقدس در محل کتابخانه‌های عمومی اردبیل اظهار داشت: این ظلم به ادبیات دفاع مقدس است که بخواهیم آن را با معیار و متر برخی از ظواهر و گزافه‌گویی‌ها بسنجیم بلکه ادبیات دفاع مقدس ادبیات فاخری است که در آن می‌توان رمز و رموز معنوی، ارزشی و اعتقادی را به خوبی مشاهده کرد.

وی با بیان اینکه عزت، اقتدار و پیشرفت‌های علمی کشورمان مرهون گذشت و ایثار واقعی دلیر مردان هشت سال جنگ تحمیلی است، تصریح کرد: در این جنگ نابرابر از زن، مرد، نوجوان و سالخورده به میدان آمدند تا در بزم شهادت و میدان ایثار و مقاومت حقیقت واقعی خود را به نمایش بگذارند و اجازه ندهند دشمن ارزش‌های این ملت را باطل کند.

فرهمند امین با تاکید بر اهمیت انعکاس جنگ از طریق زبان فاخر ادبیات، هنر، شعر، قصه و داستان خاطر نشان کرد: این واقعیت‌ها باید به معنای واقعی و حقیقی انعکاس پیدا کند چرا که در حوزه دفاع مقدس پدیدآورندگان ما به شناخت و معرفتی نیاز دارند که هیچ وقت این شناخت و معرفت دچار خدشه نمی‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان با اشاره به تولید صدها کتاب، فیلم، تئاتر، نمایش، فیلم سینمایی و... از دوران هشت سال جنگ تحمیلی از زاویه‌های مختلف و در قالب‌های متنوع اضافه کرد: اگر امروز در دنیا به هنر و ادبیات جنگ توجه شده و به آن به عنوان میراث ارزشی پرداخته می‌شود به دلیل برجستگی‌هایی است که در این رویدادهای پرالتهاب دیده می‌شود.

وی با بیان اینکه ادبیات دفاع مقدس ریشه در تاریخ ملت‌ها دارد و همه مردمان روزگار گذشته سعی کردند از مقاومت‌ها و ایثارگری‌های خود جلوه‌هایی را بازگو کنند، بیان کرد: شکل منسجم این‌گونه ادبیات را می‌توان ادبیات حماسی عاشورایی و کربلایی یاد کرد که تاکنون این ادبیات با جلوه‌های مناسب و شایسته به نسل آینده منتقل شده و یا در حال تبیین است.

در ادامه این مراسم عضو گروه تخصصی روشندلان نهاد کتابخانه‌های عمومی در سخنانی از فعالیت این کانون برای تولید کتاب ویژه روشندلان با محتوای دفاع مقدس خبر داد و گفت: پس از شناسایی این کتب، نهاد کتابخانه‌های عمومی بر آن است تا این مجموعه‌ها را در قالب کتاب بریل و گویا چاپ و منتشر کند.

روح‌الله ساعی افزود: ما شاهد راه‌اندازی سایت تولید کتاب در کتابخانه مرکزی تبریز بودیم که تجهیزات این سایت خریداری شده و در اختیار مخاطبان قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: ‌در حال حاضر استان اردبیل یکی از استان‌های پیشگام در تولید آثار گویا در کشور است و به نظر می‌رسد در آینده‌ای نزدیک این استان به یکی از قطب‌های تولید آثار گویا تبدیل شود.

انتهای پیام/62001/ق40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول