اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف مازندران:

90 درصد پروژه‌های عمرانی اوقاف مازندران توسط خیران مدیریت می‌شود

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران گفت:90 درصد پروژه‌های عمرانی اوقاف مازندران توسط خیران مدیریت می‌شود.

90 درصد پروژه‌های عمرانی اوقاف مازندران توسط خیران مدیریت می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان نور، حجت‌الاسلام ستار علیزاده صبح امروز در آیین افتتاح ساختمان بازسازی شده امامزاده قاسم(ع) چهار سوق روستای گلندرود نور یکی از آثار وجود امامزادگان را آشنایی مردم با اهل بیت و قرآن عنوان کرد و اظهار داشت: امامزادگان پیام‌آوران فرهنگ و مکتب اهل بیت و پرچمداران دیانت هستند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران اظهار داشت: ایران عزیز اسلامیت و شیعه بودنش را مدیون امامزادگان است.

 وی ابراز داشت: بیش از 12 هزار امامزاده چه قبل از امام رضا(ع) و چه پس از ایشان و با دعوت حضرت به ایران آمدند و فرهنگ دین، قرآن و معارف ائمه را به ارمغان آوردند.

علیزاده تصریح کرد: اگر مردم ایران اسلامی بر مکتب اهل بیت آشنا و اصرار به حفظ و حراست از آن دارند و با همه وجود از آن دفاع می‌کنند به دلیل وجود امامزادگان است که ما را با آموزه‌های دین آشنا کردند.

این مسئول از دیگر آثار وجود امامزادگان را ترویج روحیه ظلم‌ستیزی و مقاومت در برابر دشمن عنوان کرد و ایستادگی ایران اسلامی در مقابل استکبار را به برکت امامزادگان و تاثیر روحیه ظلم‌ستیزی آنان دانست.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران ترویج ولایتمداری را از آثار و برکات امامزادگان دانست و ابراز داشت: رکن اساسی فرهنگ شیعه ولایت و امامت است و آنچه که اسلام را حراست کرد همین اصل ولایت و امامت در جامعه اسلامی است.

علیزاده تاکید کرد: بقاع متبرکه باید محل ترویج مبانی دینی و تقویت ولایت باشد که این امر دشمنان را ناامید می‌کند.

وی قطب فرهنگی بودن امامزادگان را از دیگر آثار دانست و گفت: امامزادگان محل تربیت احکام و آموزه‌های دینی اسلام است و تمام برنامه‌های فرهنگی اوقاف بقعه محوری است.

این مسئول با اشاره به پروژه‌های عمرانی اوقاف در سطح استان اعلام کرد: 157 پروژه عمرانی در سطح بقاع استان با 50 تا 70 درصد پیشرفت فیزیکی در حال احداث یا بازسازی است که قریب 90 درصد توسط خیران مدیریت می‌شود و اوقاف به دلیل عدم منابع مالی کاری نتوانست بکند و فقط 10 درصد را کمک کرده است.

انتهای پیام/86023/ح30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول