اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی:

اوقاف امانت‌دار سرمایه و خانه اهل بیت(ع) است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: ما در اوقاف امانت‌دار سرمایه و خانه اهل بیت(ع) هستیم که شامل موقوفات و بقاع متبرکه می‌شود.

اوقاف امانت‌دار سرمایه و خانه اهل بیت(ع) است

به گزارش خبرنگار فارس از نیشابور، حجت‌الاسلام حجت گنابادی‌نژاد ظهر امروز در همایش آموزشی توجیهی رابطان بازرسی ادارات اوقاف و امور خیریه و بقاع شاخص خراسان رضوی در بقعه بی‌بی شطیطه نیشابور، افزود: امکان هیچ‌گونه دخل، تصرف و جا‌به‌جایی در پول‌های بقاع متبرکه وجود ندارد و یک ریال هم از پول‌های بقاع در خارج از بقاع هزینه نمی‌شود.

وی اظهار داشت: بازرسان اوقاف و امور خیریه نباید انتظار تعریف و تمجید از مردم داشته باشند، زیرا گاهی انتقادات گزنده هم سازنده هستند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی با بیان اینکه بازرس خوب باید آسیب‌ها را رصد کرده و برای رفع مشکلات پیشنهاد راه‌حل  بدهد، تصریح کرد: بازرسی ادارات اوقاف، باید محل رجوع تمام مردم باشد.

گنابادی‌نژاد خاطرنشان کرد: عوامل بازرسی باید در سطح موقوفات و بقاع حاضر شوند تا سطح کمی و کیفی امور در این زمینه‌ها را شاهد باشیم.

وی با بیان اینکه کسی که در حوزه کاری خود فقط به گزارش دادن و مکاتبه کردن اکتفا کند بی‌انصاف و خائن است، تاکید کرد: بازرس باید نقاط ضعف مجموعه را مشاهده و در رفع آن نیز کمک کند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: فرهنگ بازرسی با مدیریت جهادی نهادینه می‌شود که در آن نمی‌توانم، نمی‌شود، ساعات کار و تعطیلی، معنایی ندارد.

گنابادی‌نژاد اضافه کرد: بازرسی وقتی می‌تواند خوب عمل کند که به آنچه تلاش می‌شود به دیده احترام نگاه کند و در کنار نقاط مثبت، نقاط منفی و اشکال‌ها را هم مشاهده کنند.

وی یادآور شد: عملکرد تجدید اجارات اوقاف نیشابور در شش ماهه امسال نسبت به مدت مشابه در سال قبل 400 درصد افزایش داشته است ولی باز هم در ماموریت اجارات خود عقب هستند.

گنابادی‌نژاد گفت: سهم مردم از تمام دولت‌ها در آبادانی بقاع متبرکه در طول تاریخ بیشتر بوده است.

انتهای پیام/2202/ق20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول