اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل خبر داد

اجرای 10 هزار متر مربع پروژه عمرانی در حوزه اوقاف

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل از اجرای 10 هزار متر مربع پروژه عمرانی در حوزه اوقاف و امور خیریه استان اردبیل خبر داد.

اجرای 10 هزار متر مربع پروژه عمرانی در حوزه اوقاف

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام وحدت مشهوری‌نظری عصر امروز در جریان بازدید از طرح‌های توسعه امامزاده‌ها در اردبیل اظهار داشت: امامزادگان استان دارای شماره حساب‌های مشخص و معینی هستند و مردم می‌توانند به صورت آنلاین به این امامزاده‌ها کمک کنند و دیگر حضور فیزیکی هم لازم نیست.

وی تصریح کرد: با توجه به اعتقاد راسخ مردم به امامزادگان و بقاع متبرکه نذورات خود را به صورت حضوری به آستان مقدس این بزرگان اهدا می‌کنند که برای راحتی و اعتماد بیشتر مردم شماره حساب‌های مشخصی برای اطلاع عموم رسیده است.

مشهوری‌نظری از عملیاتی شدن 10 هزار متر‌ مربع پروژه عمرانی در حوزه اوقاف و امور خیریه استان خبر داد.

این مسئول خاطر نشان کرد: در این زمینه بیش از 115 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری انجام شده به طوریکه ما از دو منبع هزینه‌های خودمان را به ویژه در بخش عمرانی تأمین می‌کنیم.

وی منبع اول را منابع دولتی و دیگری را منابع مردمی اعلام کرد و ادامه داد: از محل اعتبارات دولتی کارهای عمرانی در امامزاده‌ها و بقاع متبرکه انجام می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان در ادامه اضافه کرد: از محل کمک‌های مردمی و نذورات داخل ضریح و هدایا و کمک‌های جنسی کارهای عمرانی، فرهنگی و مدیریتی به سامان می‌رسد.

مشهوری‌نظری به انجام کارهای عمرانی در امامزاده سید صدرالدین در اردبیل، سید سلیمان فخر‌آباد در مشگین‌شهر، سید دانیال و سید ابراهیم در خلخال اشاره کرد.

عضو شورای اداری استان بیان کرد: طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی در این امامزاده‌ها به سرعت در حال انجام است در حالی که امامزاده سید صدرالدین که بهسازی آن از سال 90 آغاز شده است در زیر بنای دو هزار و 80 متر‌ مربع شامل شبستان زنانه و مردانه با فضای استاندارد برای استفاده زائران و مجاوران این امامزاده شریف در حال اجراست.

وی در مورد آخرین وضعیت ساماندهی و مرمت امامزداه سید صدرالدین اردبیل نیز عنوان کرد: پیشرفت قابل قبولی را در این پروژه شاهد هستیم به طوریکه با گذشت نزدیک به دو سال این پروژه 40 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

همچنین اولین همایش آموزشی توجیهی رابطان بازرسی ادارات اوقاف شهرستان‌ها بقاع متبرکه شاخص استان در محل اداره کل اوقاف و امور خیریه اردبیل برگزار شد.

در این همایش حجت‌الاسلام وحدت مشهوری‌نظری مدیرکل اوقاف و امور خیریه و کرمی رئیس بازرسی استان و حراست اداره کل اوقاف هر کدام در سخنان جداگانه بر اهمیت بازرسی و نظارت مستمر و دقیق در ادارات و نحوه تعامل و همکاری با مردم و لزوم اعتمادسازی بر مردم تاکید کردند.

بنا براین گزارش مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل با بیان اهداف این همایش و لزوم بازرسی و نظارت در همه سطوح به خصوص در سطح بقاع متبرکه را از وظایف سازمان بازرسی برشمرد و افزود: برای اعتمادسازی عموم مردم در بقاع متبرکه و نظارت در بخش‌های مختلف می‌توان این اماکن مقدس را به پایگاه معنوی مردم و قطب فرهنگی جامعه تبدیل کرد.

در پایان این همایش احکام مسئولیت یک ساله رابطان بازرسی به افراد مشخص شده ابلاغ شد.

انتهای پیام/62006/ت40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول