اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به همت هنرمندان آبیکی

چهره شهدای آبیک طراحی شد

چهره 19 شهید شهرستان آبیک به همت هنرمندان این شهرستان در نگارخانه مجتمع فرهنگی و هنری باران طراحی شد.

چهره شهدای آبیک طراحی شد

علیرضا صالحی مسئول کانون هنرهای تجسمی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آبیک صبح امروز در حاشیه طراحی چهره شهدای این شهرستان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: هنری که با دست صورت گیرد چون کار زنده است، علاوه بر دلنشین بودن، مخاطب بیشتری را جذب می‌کند تا اینکه با رایانه و فتوشاپ انجام شود.

وی افزود: پیش از طراحی چهره شهدای شهرستان آبیک به هنرمندان چهره کپی شده شهدا را دادیم تا بتوانند با شهدا ارتباط برقرار کرده و سپس چهره آنان را طراحی کنند.

مسئول کانون هنرهای تجسمی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آبیک ادامه داد: همچنین وصیت‌نامه شهدا را به هنرمندان دادیم تا مطالعه کنند و با سیره و منش شهدا بیشتر آشنا شوند.

صالحی خاطرنشان کرد: به 22 نفر از هنرمندان عکس کپی شده شهدا را داده بودیم تا با آنان ارتباط برقرار کنند که سه نفر نتوانستند ارتباط برقرار کنند و برای طراحی چهره شهدا حضور نیافتند.

این مسئول بیان کرد: از هنرمند نوجوان 13 ساله گرفته تا دانشجو در این کار گروهی و طراحی حضور دارند.

مسئول کانون هنرهای تجسمی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آبیک اضافه کرد: شهدا با همه دلبستگی که به خانواده داشتند از همه وجود و داشته‌هایشان گذشتند و به خاطر اسلام، قرآن، انقلاب و ناموس کشور جانشان را فدا کردند.

صالحی تصریح کرد: هنرمندان نوجوان و جوان از طراحی چهره شهدای شهرستان آبیک بسیار خوشنود هستند و دوست دارند که این نوع طراحی استمرار یابد چراکه اصلا جبهه و جنگ و شهادت را ندیده و لمس نکرده‌اند.

وی یادآور شد: در نظر داریم چهره همه شهدای شهرستان آبیک را طراحی کنیم که در آینده، این امر محقق می‌شود.

مسئول کانون هنرهای تجسمی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آبیک افزود: شهدایی که هنرمندان آبیکی طراحی کردند نوجوان و جوان هستند.

صالحی اضافه کرد: اینکه برخی تصور می‌کنند برخی از هنرمندان کار ارزشی نمی‌کنند، تصور اشتباهی است چرا که بین هنرمندان و ارزش‌ها و باورهای دینی و انقلابی ارتباط عمیق و ناگسستنی وجود دارد.

انتهای پیام/77006/ی30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول