اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف گلستان خبر داد

ثبت‎نام 16 هزار گلستانی در مسابقات بین‎المللی قرآن کریم

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه گلستان از ثبت‎نام 16 هزار متسابق در سی‎ و ششمین دوره مسابقات بین‎المللی قرآن کریم در سطح استان خبر داد.

ثبت‎نام 16 هزار گلستانی در مسابقات بین‎المللی قرآن کریم

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حجت‎الاسلام حسن دارابی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران استان اظهار داشت: آمار متسابقین قرآنی گلستان در مقایسه با سال‎های گذشته از رشد خوبی برخوردار بوده است.

وی با بیان اینکه مسابقات قرآن کریم در هشت رشته مختلف برگزار می‎شود، تصریح کرد: متسابقین در رشته‎های حفظ (1.5 جزء، دو جزء، پنج جزء، 10 جزء، 20 جز، حفظ کامل)، قرائت، ترتیل، مدیحه‌سرایی، همخوانی، ابتهال، دعاخوانی و اذان مبادرت به ثبت‎نام در این دوره می‎کنند.

ثبت‎نام در مسابقات بین‎المللی قرآن کریم تا نیمه اول مهرماه تمدید شد

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه گلستان افزود: از نظر کمیت در سال 1390 تعداد متسابقین زیر یک‎هزار نفر بود، در سال گذشته با تلاش‎هایی که صورت گرفت این آمار به رشد 10 برابری رسید و تعداد 10 هزار و 608 متسابق در دوره گذشته با یکدیگر به رقابت پرداختند.

دارابی میزان استقبال متسابقین را در این دوره قابل توجه خواند و بیان داشت: بر اساس اعلام قبلی قرار بود پایان ثبت‎نام در اواخر شهریورماه به اتمام برسد اما بنا به استقبال متسابقین و اعلام حضور جامعه دانش‎آموزی، دانشجویی و حوزه‎های علمیه زمان ثبت‎نام تا نیمه اول مهرماه تمدید شد.

وی با بیان اینکه مشارکت 35 هزار متسابق قرآنی برای گلستان برنامه‎ریزی شده است، خاطرنشان کرد: یکی از اولویت‎های اوقاف برنامه‎محوری است لذا بر اساس هدف‎گذاری که صورت گرفته تلاش داریم تا به این رقم برسیم چراکه مهمترین هدف این است که مردم در قرآن تدبر کنند و زندگی آنها بر اساس دستورات قرآنی باشد.

انعقاد 16 تفاهم‎نامه با ادارات در زمینه مسابقات قرآنی در گلستان

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه گلستان از انعقاد 16 تفاهم‎نامه با ادارات استان در زمینه مسابقات قرآنی خبر داد و یادآور شد: بر اساس تفاهم‎نامه‎ای که با حوزه‎های علمیه، دانشگاه‎ها و آموزش و پرورش صورت گرفته این انتظار وجود دارد تا بیش از آمار در نظر گرفته شده به کمیت بالاتری دست پیدا کنیم.

دارابی با تاکید بر اینکه افزایش کمیت عاملی در کاهش کیفیت مسابقات نخواهد شد، اظهار داشت: گستره فعالیت‎های قرآنی را افزایش داده‎ایم به طوری که در بخش مفاهیم که دوره‎های گذشته امکان شرکت فقط برای افرادی خاص وجود داشت اما در این دوره مفاهیم عمومی با عنوان «تدبر قرآن» پیش‎بینی شده که کارمندان اداره اوقاف و امور خیریه نیز می‎توانند در این دوره از مسابقات شرکت کنند.

وی با تبریک هفته دفاع مقدس و یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی گفت: امنیت و آرامش کشور مرهون دلاورمردی‎های شهدا، ایثارگران و جانبازانی بوده که در سایه اطاعت از فرامین امام راحل جان بر کف علیه دشمن جنگیدند و اکنون این انقلاب به دست باکفایت مقام معظم رهبری هدایت می‎شود که باید در راستای اهداف شهدا و امام راحل حرکت کنیم.

انتهای پیام/83001/س40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول