اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان خبر داد

تاسیس 30 موسسه قرآنی در گیلان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان به وجود 20 موسسه قرآنی در این استان اشاره کرد و گفت: 30 موسسه قرآنی تا پایان امسال در گیلان تاسیس می‌شود.

تاسیس 30 موسسه قرآنی در گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، علی اسماعیل‌پور بعد از ظهر امروز در جلسه ستاد قرآنی گیلان با اشاره به توجه مقام معظم رهبری از 50 سال گذشته به مباحث قرآنی اظهار کرد: معاونت قرآن و عترت در دولت دهم در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به تصویب رسیده است.

وی به صدور مجوز موسسه قرآنی به ازای هر 50 هزار نفر در استان اشاره کرد و افزود: گیلان 2 میلیون و 500 هزار نفر جمعیت دارد و باید 50 موسسه قرآنی در استان داشته باشیم.

اسماعیل‌پور با بیان اینکه 20 موسسه قرآنی اکنون در گیلان فعالیت می‌کنند، تصریح کرد: 30 موسسه قرآنی تا پایان سال جاری در گیلان راه‌اندازی می‌شود.

این مسئول از آمادگی برگزاری مسابقه‌های قرآنی در مجتمع‌های فرهنگی فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان خبر داد.

مسئول قرآنی دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز در جلسه مذکور بر گسترش سبگ زندگی قرآنی در جامعه تاکید کرد و گفت: دستگاه‌ها باید بودجه کافی برای ترویج فرهنگ قرآنی در نظر بگیرند.

حجت‌الاسلام محمد حسن‌خواه بقاع متبرکه را از مکان‌های مناسب برای ترویج فرهنگ قرآنی عنوان کرد و افزود: کانون‌های قرآنی در دستگاه‌های مختلف گیلان وجود دارد.

وی امور قرآنی در دستگاه‌های اجرایی گیلان را دارای جایگاه ویژه عنوان کرد و یادآور شد: ایجاد فضای قرآنی نیازمند حمایت مادی و معنوی است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار گیلان نیز در جلسه ستاد قرآنی استان اظهار کرد: تمام شهرستان‌ها در مسابقه‌های قرآنی شرکت می‌کنند.

محمد اکبرزاده با بیان اینکه 10 شهرستان میزبان مسابقه‌های قرآنی در گیلان هستند، تصریح کرد: مصلاها بهترین مکان برای برگزاری مسابقه‌های قرآنی محسوب می‌شوند.

وی به سی‌وششمین دوره مسابقات قرآنی کشور در سال جاری اشاره کرد و گفت: مسابقه‌های قرآنی شهرستانی گیلان در 14 مهر جاری برگزار می‌شود.

انتهای پیام/84001/ش30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول