اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بنیاد مسکن استان کرمان خبر داد

اجرای طرح آمارگیری مسکن روستایی در استان کرمان

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کرمان گفت: طرح آمارگیری مسکن روستایی همزمان با سراسر کشور به مدت یک ماه توسط تیم‌های اجرایی این بنیاد در استان اجرا می‌شود.

اجرای طرح آمارگیری مسکن روستایی در استان کرمان

عبدالحسین حجتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در جیرفت اظهار کرد: طرح آمارگیری مسکن روستایی گامی مهم برای بهبود وضعیت مسکن روستاییان است که همزمان با سراسر کشور به مدت یکماه با همکاری و نظارت مرکز آمار ایران توسط تیم‌های اجرایی بنیاد مسکن اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه هدف از اجرای این طرح گردآوری اطلاعات تخصصی در بخش مسکن و شناخت ویژگی‌های واحدهای مسکن روستایی است، ادامه داد: شناخت ویژگی‌های عمومی روستا، تغییرات ایجاد شده در واحدهای مسکونی بهسازی شده، تفکیک ویژگی‌های آماری واحدهای مسکونی بر اساس فضاهای زیستی و معیشتی، تعیین ویژگی‌های فنی و تخصصی واحدهای مسکونی روستایی و ارزیابی وضعیت مسکن روستایی در استان از دیگر اهداف است.

حجتی تصریح کرد: نخستین سرشماری از ویژگی‌های مسکن روستایی در سال 82 به اجرا درآمد و مقرر شد هر پنج سال یکبار این طرح به شیوه نمونه‌گیری انجام شود که در سال 87 مرحله دوم آمارگیری در سطح روستاهای استان به صورت نمونه در 23 شهرستان استان، 55 بخش و 390 روستا انجام شد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کرمان با بیان اینکه انتخاب روستاها به صورت نمونه است، گفت: انتخاب واحد مسکونی در روستاهای مورد نظر نیز به صورت نمونه است، لذا انتخاب روستا و انتخاب واحد مسکونی هیچ امتیازی برای مالکان ندارد.

حجتی خاطر نشان کرد: فرمانداران، بخشداران، اعضای شوراهای اسلامی، دهیاران و مردم ساکن در روستاهای زیرپوشش این طرح باید همکاری لازم را با عوامل اجرایی داشته باشند.

انتهای پیام/2655/ز20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول