اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بنیاد مسکن شهرستان شاهین‌شهر، میمه و برخوار:

افزایش قیمت‌ مصالح مانع پیشرفت مسکن مهر شده است

رئیس بنیاد مسکن شهرستان شاهین‌شهر، میمه و برخوار گفت: افزایش تورم سبب افزایش قیمت در مصالح ساختمانی شد و بیشترین تأثیر را بر تعاونی‌های مسکن مهر و قراردادهای سه‌جانبه داشت.

افزایش قیمت‌ مصالح مانع پیشرفت مسکن مهر شده است

عبدالرسول دانایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با بیان اینکه مسکن مهر در پنج شهر شهرستان شاهین‌شهر اجرا شده است، اظهار کرد: مسکن مهر شهرستان شاهین‌شهر در پنج شهر از توابع آن گرگاب، گز، میمه، وزوان و لایبید با سهمیه اولیه 900 واحد مسکونی که به تعداد 2 هزار و 217 واحد مسکونی افزایش یافته است.

وی ادامه داد: قراردادهای منعقد شده از سوی بنیاد مسکن شهرستان شاهین‌شهر بر پایه 3 روش خودمالکان، تعاونی‌ها و قراردادهای 3جانبه هستند.

رئیس بنیاد مسکن شهرستان شاهین‌شهر، میمه و برخوار تصریح کرد: خودمالکان شامل متقاضیانی هستند که مالکیت عرصه و عیان را دارند و خود مالک زمین محسوب می‌شوند به تعداد یک هزار و 218 نفر که پیشرفت خوبی در ساخت مساکن خود داشته‌اند.

وی افزود: در تعاونی‌های خودمالکان زمین مورد نظر از سوی تعاونی مربوطه را مشخص می‌شود و از وام مسکن مهر به صورت انبوه استفاده می‌کنند و تعداد واحدهای در حال ساخت از این طریق 540 واحد است.

دانایی در ادامه بیان کرد: گروه دیگر متقاضیان قراردادهای 3 جانبه دارند که در شهر گز 115 واحد مسکونی مسکن مهر، در میمه 144 واحد و در وزوان نیز تعداد 459 واحد مسکونی در حال ساخت است.

وی، مشکل عمده مردم را افزایش تورم در6 ماهه دوم سال 91 دانست و خاطرنشان کرد: افزایش تورم به‌وجود آمده در نیمه دوم سال 92 سبب افزایش قیمت در مصالح ساختمانی شد که بیشترین تاثیر را بر تعاونی‌های مسکن مهر و قراردادهای سه جانبه داشت.

رئیس بنیاد مسکن شهرستان شاهین‌شهر، میمه و برخوار تصریح کرد: با توجه به این افزایش قیمت به‌وجود آمده پیمانکاران قادر به اتمام پروژه نیستند و از طرفی متقاضیان نیز قادر به پرداخت مبلغ افزوده شده نیستند و تاکنون نیز هیچ مبلغی از سوی متقاضیان پرداخت نشده است.

دانایی، راه‌‌حل این مشکل را افزایش وام مسکن مهر دانست و تأکید کرد: در حال حاضر برای رفع این مشکل به دنبال افزایش وام مسکن مهراز 25 میلیون به 30 میلیون هستیم که از سوی آقای حاجی نماینده مردم شاهین‌شهر، میمه و برخوار  و سایر مسئولان پیگیری‌های مربوطه انجام می‌شود.

انتهای پیام/63015/ذ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول