اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سیاسی استاندار خراسان جنوبی:

مسکن مهر بیرجند نیازمند اماکن فرهنگی است

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه مسکن مهر بیرجند نیاز به اماکن فرهنگی از جمله مسجد و کتابخانه دارد، گفت: همچنین بسیاری از زمین‌های کتابخانه‌های خراسان جنوبی وقفی است.

مسکن مهر بیرجند نیازمند اماکن فرهنگی است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، علی‌محمد گلستانی‌فرد صبح امروز در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی با اشاره به تامین زمین برای ساخت کتابخانه اظهار داشت: ادارات دولتی از جمله راه و شهرسازی و بنیاد مسکن باید برای تامین زمین به کتابخانه‌ها کمک کنند.

وی با بیان این‌که در فعالیت‌های فرهنگی و عمرانی باید به پیوست فرهنگی آن توجه کرد، ادامه داد: هر پروژه‌ای که اجرا می‌شود، یک اثر فرهنگی داشته که به آن توجه نمی‌شود.

مسکن مهر بیرجند نیازمند اماکن فرهنگی

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار خراسان جنوبی با اشاره به مسکن مهر شهر بیرجند گفت: این منطقه نیاز به اماکن فرهنگی از جمله مسجد و کتابخانه دارد.

گلستانی‌فرد با بیان این‌که یکی از کارکردهای اصلی شهرداری کارکرد اجتماعی است، افزود: در شهرداری بیرجند فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی آغاز شده است.

وی زمین بسیاری از کتابخانه‌های بیرجند را وقفی دانست و تصریح کرد: زمین‌های در اختیار اوقاف و بنیاد مستضعفان برای واگذاری دارای محدودیت‌ است.

زکات در منطقه جمع‌آوری شده خرج می‌شود

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار خراسان جنوبی با بیان این‌که نیازهای مناطق باید اولویت‌بندی و برآورده شود،‌ اذعان داشت: باید نیازمندی‌های شهرها و روستاهای استان بررسی شود.

گلستانی‌فرد اضافه کرد: از زکات به لحاظ شرعی و قانونی تنها می‌توان در همان منطقه که جمع‌آوری شده، استفاده کرد و نمی‌توان برای ساخت کتابخانه از آن کمک گرفت.

وی اذعان داشت: امید است با هم‌فکری بخش‌های مختلف بتوان گام‌های بلندتری برای پیشرفت هر چه بیشتر استان برداریم.

انتهای پیام/69010/ب30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول