اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با موفقیت در پیکارهای انتخابی

کاتاروهای قمی مسافر مسابقات جهانی ژاپن شدند

کاتاروهای قمی با موفقیت در پیکارهای کاتای قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی جواز حضور در مسابقات جهانی سال 2013 را کسب کردند.

کاتاروهای قمی مسافر مسابقات جهانی ژاپن شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، بعد از اینکه پیکارهای کاتای قهرمانی کشور برگزار شد و از بین کاتاروهای استان‌های مختلف برترین‌ها به اردوی تیم ملی راه یافتند، یک انتخابی نیز به شکل درون اردویی در تیم ملی انجام شد و سرانجام نفرات برتر برای اعزام به رقابت‌های جهانی انتخاب شدند.

در بین نفراتی که به نمایندگی از هیئت جودو و کوراش استان قم راهی این مسابقات شدند دو کاتاروی مطرح یعنی محمدحسن سالاری و محمدرضا صحرایی در تیم اعزامی قم بودند که در سال 2008 در مسابقات جهانی فرانسه و در سال 2010 در مسابقات جهانی مجارستان به عنوان نمایندگان شایسته کشورمان موفق به کسب افتخار شدند و در سال 2011 نیز در مسابقات جهانی آلمان به مدال دست یافتند.

محمدحسن سالاری و محمدرضا صحرایی کاتاروهای قمی و سرشناس‌ترین نفراتی هستند که در ترکیب تیم ملی کاتا جودو کشورمان بعد از حضور در مسابقات جهانی فرانسه، مجارستان و آلمان این بار در رقابت‌های جهانی که به میزبانی یک کشور آسیایی برگزار می‌شود، حضور پیدا می‌کنند.

این در حالی است که کاتاروهای قمی پیش از این با درخشش در رقابت‌های رشته جونوکاتا موفق به کسب مقام سوم مسابقات 2010 جهانی مجارستان شده‌اند، در حالی که دومین دوره رقابت‌های کاتای جودوی قهرمانی بزرگسالان جهان با شرکت برترین کاتاروهای جهان در قالب 40 کشور، به میزبانی مجارستان در شهر بوداپست این کشور برگزار شد که طی آن یکی از تیم‌های کاتای کشورمان متشکل از جودوکاران قمی مقام سوم این دوره از مسابقات را به دست آورد.

سالاری و صحرایی در سال 2011 نیز در مسابقات جهانی آلمان به مدال دست یافتند و توقعات اهالی جودو قم از آن‌ها این است که در مسابقات جهانی سال 2013 در کشور ژاپن نیز برای کسب مدال تلاش کنند و یک بار دیگر اقتدار ایران در این رشته را به نمایش بگذارند.

این در حالی است که تیم ملی کشورمان در رشته‌های ناگه نو کاتا، کاتامه نوکاتا، کیمه نوکاتا، کودوکان گوشین جوتسو و جونوکاتا در مسابقات جهانی حضور می‌یابد و در رشته ناگه نوکاتا محمدعلی نودهی و امیر فرزانه حصاری عضو تیم ملی هستند.

همچنین در رشته کاتامه نوکاتا مجتبی به اجلان و سیدرضا روحانی در تیم ملی حضور دارند و در کیمه نوکاتا عبدالوهاب بردی و سید یاشار روح الله زاده با حریفان مسابقه می‌دهند در حالی که در رشته کودوکان گوشین جوتسو محمدحسن نجفی و علیرضا کریمی ناصر و در رشته جونوکاتا محمدحسن سالاری و محمدرضا صحرایی تیم ملی را در پیکارهای جهانی همراهی می‌کنند.

این در شرایطی است که به دلیل مشکلات مالی موجود، فدراسیون جودو و کوراش کشورمان تلاش می‌کند تا با رفع این مشکلات و جذب اسپانسر مقدمات سفر این تیم را به ژاپن فراهم کند در حالی که رقابت‌های کاتای قهرمانی جهان طی روزهای 27 و 28 مهرماه به میزبانی ژاپن در کیوتو برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/78002/ک40/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول