اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در مسابقات لیگ منطقه‌ای جودو نونهالان

کوچولوهای جودو منطقه 3 کشور در همدان سرشاخ شدند

با حضور هشت تیم، مسابقات جودو لیگ نونهالان منطقه 3 کشور در همدان آغاز به کار کرد.

کوچولوهای جودو منطقه 3 کشور در همدان سرشاخ شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، بر اساس تصمیم‌گیری جدید فدراسیون جودوی کشور برای پشتوانه‌سازی سنین پایه در رشته‌های انفرادی به خصوص رشته رزمی جودو مسابقاتی با عنوان لیگ منطقه‌ای در دستور کار قرار گرفته است.

بر اساس عملکرد خوب استان همدان در زمینه استعدادیابی در سنین پایه در رشته جودو در دو بخش دختران و پسران و همچنین وجود امکانات سخت‌افزاری و تأسیسات مناسب ورزشی و خوابگاه و پذیرایی خوب همدان به عنوان مرکزیت یکی از مناطق برگزاری مسابقات لیگ نونهالان کشور معرفی شد.

بنا بر اعلام سازمان لیگ فدراسیون جودو کشور میزبانی مسابقات جودوی لیگ نونهالان منطقه 3 کشور به همدان واگذار شد و از صبح امروز جمعه در مجموعه ورزشی کارگران همدان نونهالان جودوکار چهار استان کشور بر روی تاتامی رفتند.

پیش از این بنا بر تقسیم‌بندی فدراسیون جودو قرار بود نمایندگانی از هفت استان همدان، لرستان، کردستان، کرمانشاه، ایلام، مرکزی و قم حضور داشته باشند که با انصراف کرمانشاه، ایلام و قم با حضور تیم‌هایی از چهار استان برگزار شد.

حضور سه تیم از استان همدان نشانگر توجه ویژه مسئولان ورزش استان به خصوص روسای هیئت جودو در سطح شهرستان‌های همدان است که در کنار پنج تیم از سایر استان‌ها رقابت زیبایی را از صبح جمعه به نمایش گذاشتند.

این مسابقات در 9 وزن منهای 38 کیلوگرم، منهای 42 کیلوگرم، منهای 46 کیلوگرم، منهای 50 کیلوگرم، منهای 55 کیلوگرم، منهای 60 کیلوگرم، منهای 66 کیلوگرم، منهای 73 کیلوگرم و مثبت 73 کیلوگرم جودوکاران نونهالان به صورت تیمی با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

در این رقابت‌ها تیم‌های رزم‌آور اراک، شهرداری ساوه، سید شهاب ملایر، فرمانداری سنندج، شهرداری مریوان، شهرداری خرم‌آباد، شهید سپهری همدان و باشگاه ولیعصر (عج) همدان حضور دارند.

بنا بر تصمیم برگزارکنندگان و نظر حسام زغفرانی نماینده اعزامی از سازمان لیگ فدراسیون جودو کشور هشت تیم حاضر در دو گروه چهار تیمی به صورت دوره‌ای و تیم به تیم مبارزه می‌کنند که از نظر گروه دو تیم به دور بعد صعود خواهند کرد.

در گروه A تیم‌های شهید سپهری همدان، فرمانداری سنندج، سید شهاب ملایر و رزم‌آور اراک و همچنین در گروه B تیم‌های شهرداری خرم‌آباد، باشگاه ولیعصر (عج) همدان، شهرداری ساوه و شهرداری مریوان با هم مسابقه خواهند داد.

در پایان دور نخست دو تیم اول و دوم هر گروه به صورت ضربدری با هم مبارزه خواهند کرد که در نهایت تیم‌های برنده راهی مسابقه نهایی و تیم بازنده برای انجام مسابقه رده‌بندی بر روی تاتامی می‌روند.

حضور مادران و خواهران ورزشکاران و جودوکاران نونهالان در سالن مسابقه اتفاق در خور شایسته و تقدیر بود که باعث شده بود تا نونهالان جودو با رغبت و اشتیاق بیشتر در برابر دیدگان خانواده خود به مبارزه بپردازند.

عصر جمعه 22 شهریور ماه با حضور مسئولان اداره ورزش و جوانان استان، رئیس هیئت جودو و اعضای کمیته‌های این هیئت، مسئولان ورزش اداره کار استان از تیم‌های برتر این رقابت‌های تجلیل و تقدیر خواهد شد.

انتهای پیام/89020/ت40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول