اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یادداشت

حاشیه‌ها جودوی کردستان را ضربه فنی می‌کند

پرداختن به حاشیه‌ها در هر امری و به ویژه ورزش موجب می‌شود تا اصل قضیه که همان ورزش به معنای واقعی خود است به فراموشی سپرده شود.

حاشیه‌ها جودوی کردستان را ضربه فنی می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، ورزش‌های رزمی همواره از استقبال مناسبی در میان جامعه برخوردار است و در خصوص این موضوع دلایلی مختلف و متفاوتی ذکر شده است.

یکی از علت‌های این موضوع که کارشناسان و اهل فن نیز بر آن اعتقاد دارند جنبه مبارزه رو در رو و لذت حاصل از شکست دادن حریف با استفاده از نیرو، فنون و قدرت بدنی است.

این مسئله در زمین مسابقه نه تنها مذموم نیست، بلکه به دلیل آنکه اوج تلاش دو ورزشکار در میدان را به منصه ظهور می‌گذارد حتی قابل ستایش نیز هست.

اما مشکل آنجایی است که اینگونه مبارزه‌طلبی‌های داخل میدان در بیرون آن رخ بدهد و در واقع کسانی پیدا شوند که تفاوتی بین درون و بیرون زمین برای اعمال و کردار خود قائل نشوند.

از جمله این رفتارها در جودوی کردستان روی می‌دهد، در مجمع اخیر انتخاباتی هیئت جودوی کردستان شاهد بیان صحبت‌هایی بودیم که جایگاه ورزش و کل رشته جودو را زیر سؤال می‌برد.

زمانی که رئیس هیئت‌ جودو یکی از شهرستان‌های استان کردستان در برابر رئیس هیئت استان موضع گرفت و وی را متهم به ایجاد اختلاف در ورزش جودوی آن سامان کرد.

پیش از هر سخنی ذکر این نکته ضروری است قصد نگارنده به هیچ عنوان دفاع از شخصی و یا اتخاذ موضع غرض‌ورزانه در برابر شخص دیگری نیست، بلکه تنها نقد و نکوهش پرداختن به حواشی در ورزش و دوری از اصل ذات و ماهیت این پدیده است.

فارغ از هر گونه جانبداری، طرح این ادعا که رئیس منتخب مجمع نماینده فدراسیون جودو در استان کردستان نیست به نوعی می‌تواند بی‌احترامی به تمام 18 عضو حاضر در نشست باشد، حتی بدون در نظر گرفتن این مطلب که رئیس هیئت با کسب 17 رأی و نزدیک به صددرصد آرا برای بار دیگر رئیس هیئت استان شد.

در مقابل نیز نباید از کنار صحبت‌های رئیس هیئت در پایان جلسه و در جمع خبرنگاران به سادگی گذشت. وی با بیان اینکه به هیچ وجه قصد ادامه همکاری با رئیس هیئت آن شهرستان را ندارد از پیشنهاد خود به وی به منظور حضور در کمیته آموزش هیئت استان و ریاست بر آن خبر می‌دهد.

اما متأسفانه وی در اظهاراتی حیرت‌آور صادقانه اعتراف می‌کند هدف وی تنها قرار دادن مخالف خود در یک پست فرمایشی است هرچند تأکید می‌کند: اگر وی در این مسئولیت به خوبی عمل کند او را تغییر نخواهد داد.

به نظر می‌رسد اینگونه مواضع و رفتارها در قبال یکدیگر نه تنها فایده‌ای برای جودو کردستان نخواهد داشت بلکه بالعکس آتش را به جان ورزش می‌اندازد.

------------------------------

یادداشت از: کیوان قاسمی

------------------------------

انتهای پیام/79012/ن30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول