اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس فدراسیون جودو:

توجه به سنین پایه اولویت اصلی مدیران جودو است

رئیس فدراسیون جودو گفت: برای رسیدن به مدال جهانی و المپیک توجه به رده‌های سنی پایه یکی از اولویت‌های اصلی این فدراسیون است.

توجه به سنین پایه اولویت اصلی مدیران جودو است

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، علی‌محمد رستگار در جمع اعضای انجمن ورزشی‌نویسان استان و خبرنگاران ورزشی همدان اظهار داشت: در سال‌های اخیر دلایلی زیادی وجود داشته که جودوی ایران موفق به درخشش در میادین جهانی و المپیک نشده است.

وی افزود: بارها در مسابقات بزرگ دنیا جودوکاران ایرانی تا یک قدمی کسب عنوان پیش رفتند اما موفق به کسب مدال خوش‌رنگ نشدند که این موضوع به صورت کارشناسی بررسی شده و به دنبال اجرایی کردن راهکارها هستیم.

رئیس فدراسیون جودو با اشاره به اینکه در کسب ورود‌های بازی‌های المپیک و کسب نتایج جودوکاران ایرانی فراز و نشیب وجود داشته است، ابراز داشت: با برنامه‌ریزی که انجام دادیم ضمن توجه ویژه به سنین پایه برای کسب مدال در المپیک 2016 برزیل و 2020 ژاپن تلاش مضاعفی را در دستور کار داریم.

وی با بیان اینکه از سال 1353 آغاز به کاری فدراسیون جودو تاکنون در آسیا جودوی ایران خوب عمل کرده است، گفت: از سال 71 که نخستین مدال آسیایی جودو کسب شده تا امسال در آسیا همیشه برای حریفان مهم بودیم اما در کسب عنوان جهانی و المپیک موفقیت قابل توجهی به دست نیاوردیم.

رستگار اضافه کرد: برای ساماندهی به وضعیت ورودی و خروجی جودوکاران جدید و همچنین صدور احکام کمربند نرم‌افزاری طراحی و ساخته شده که برای اخذ آمار کارآیی بالایی دارد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر بین 50 تا 60 هزار نفر جودوکار در کشور فعال هستند، یادآور شد: بر اساس صدور کارت بیمه ورزشی، تأیید و گزارشات اداره ورزش و جوانان و هیئت‌های جودو در سراسر کشور این تعداد جودوکار به صورت سازمان‌یافته شناسایی شدند اما به طور قطع این آمار بیشتر از این خواهد بود.

رئیس فدراسیون جودو ایران از حادثه سقوط هواپیما حامل جودوکاران نوجوان تیم ملی کشور در سال 88 به عنوان تلخ‌ترین حادثه تاریخ جودو نام برد و تصریح کرد: در آن حادثه یک نسل از دست‌رنج مربیان زحمت‌کش در سراسر کشور از بین ما رفتند و برای ساختن دوباره یک تیم در سنین پایه باید تلاش زیادی کنیم.

وی خاطرنشان کرد: توجه به تیم‌های ملی در سنین پایه یکی از مهم‌ترین اولویت‌های کاری فدراسیون جودو است که برای داشتن یک تیم ملی قوی باید استعدادیابی را از بین شهرستان‌های کوچک و حتی مدارس شروع کرد.

رستگار از انعقاد تفاهم‌نامه با مدیریت استعدادیابی وزارت ورزش و جوانان برای کشف و شناسایی استعدادهای جودو در سطح مدارس خبر داد و گفت: جودو رشته‌ای است که در سال‌های اخیر در دو بخش دختران و پسران با استقبال خوبی مواجه شده و برای داشتن تیم‌های ملی قدرتمند توجه به کشف استعدادها در این سنین لازم و حیاتی است.

وی از راه‌اندازی لیگ منطقه‌ای نونهالان به عنوان یکی از راه‌کارهای مناسب توجه به سنین پایه در رشته جودو یاد کرد و افزود: با همکاری هیئت‌های جودو و با تقسیم‌بندی در سطح کشور لیگ منطقه‌ای جودو راه‌اندازی و اجرایی شده است.

رئیس فدراسیون جودو ایران افزود: رقابتی کردن در سنین پایه و برگزاری مسابقات ضمن ارزیابی دقیق از وضعیت جودوکاران برای تشویق و ترغیب نونهالان و نوجوانان این رشته بسیار مفید خواهد بود.

وی در مورد حضور بانوان ایرانی با پوشش اسلامی در مسابقات بین‌المللی و آسیایی ابراز داشت:  در حال حاضر درخشش بانوان ایرانی در این رشته و در سطح آسیا باعث شده تا ایران به یکی از قدرت‌های اصلی در قاره تبدیل شود اما بحث حضور بانوان با پوشش اسلامی در میادین جهانی مورد بحث این فدراسیون است که امیدواریم بتوانیم با رایزنی با رئیس فدراسیون جهانی این مشکل حل شود.

انتهای پیام/89020/ل30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول