اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس حوزه هنری استان زنجان خبر داد

اجرای 60 عنوان برنامه توسط حوزه هنری زنجان / لزوم حمایت بیشتر از احداث پردیس سینمایی استان

رئیس حوزه هنری استان زنجان گفت: 60 عنوان برنامه در طول سال توسط حوزه هنری استان زنجان اجرا می‌شود.

اجرای 60 عنوان برنامه توسط حوزه هنری زنجان / لزوم حمایت بیشتر از احداث پردیس سینمایی استان

حمیدرضا اسماعیلی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: پردیس‌های سینمایی مختلفی در استان‌های کشور احداث شده است که شامل بخش‌های تجاری، خدماتی، فرهنگی و ورزشی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه وجود بخش‌های مختلف در پردیس‌های سینمایی سبب رونق مجموعه می‌شود، خاطرنشان کرد: ظرف ماه‌های آینده مسائل اداری پردیس سینمایی استان زنجان پایان یافته و وارد فاز اجرایی و عملی پروژه می‌شویم.

رئیس حوزه هنری استان زنجان با بیان اینکه موضوع سرمایه‌گذاری و پیمانکار در زمینه احداث پردیس سینمایی در استان زنجان نهایی شده است، عنوان کرد: این پروژه با حمایت‌ها و کمک‌های شورای شهر و شهرداری زنجان آغاز به کار می‌کند.

وی با اشاره به اینکه اگر مجموعه موردپسند مخاطب در استان زنجان احداث شود باید مسئولین حمایت‌های لازم را داشته باشند، افزود: متاسفانه این حمایت‌ها در استان کمرنگ است.

اسماعیلی با تاکید بر اینکه وضعیت سینما در سطح کشور رضایت‌بخش نیست، یادآور شد: 250 سالن سینما و 180 سینما در کشور وجود دارد.

وی با بیان اینکه 250 سالن در 60 شهر کشور پراکنده شده است، تصریح کرد: بیش از یک‌هزار شهر کشور سینما ندارد.

رئیس حوزه هنری استان زنجان با اشاره به اینکه در زمینه احداث سینما در شهرستان‌های استان زنجان باید گام نخست را خود شهرستان‌‌ها و فرمانداران بردارند، ادامه داد: اگر زمین مناسبی در شهرستان‌ها برای احداث سینما ارائه شود از احداث سینما در آن شهرستان حمایت می‌کنیم.

وی با بیان اینکه حفظ سینما به عهده حوزه هنری گذاشته شده است، اظهار داشت: با توجه به اینکه سینما به عنوان پایگاه فرهنگی قوی مطرح است باید مورد توجه بیشتری قرار گیرد.

اسماعیلی با اشاره به اینکه در مجموع بیش از 60 عنوان برنامه مختلف در طول سال گذشته توسط حوزه هنری استان زنجان برگزار شده است، ادامه داد: طی سال گذشته بیش از 70 عنوان برنامه در قالب شب شعر، نشست هنرمندان و جشنواره‌های مختلف برگزار شده است.

وی با اشاره به اینکه با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته چند برنامه در دل یک برنامه گنجانده می‌شود تا در هزینه‌ها صرفه‌جویی شود، ادامه داد: سعی داریم برنامه‌ها بیشتر در کنار هم برگزار شود.

انتهای پیام/73006/م30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول