اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با تولید فیلم سینمایی شکرستان

شکرستانی‌ها به سینما می‌روند

رئیس حوزه هنری همدان با اشاره به ساخت انیمیشن‌های حوزه هنری کشور از تولید فیلم سینمایی «شکرستان» در مرکز مطالعات و انیمیشن حوزه هنری خبر داد.

شکرستانی‌ها به سینما می‌روند

سید محمدباقر حسینی‌سیر در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در همدان با گلایه از عدم تخصص‌محوری در برخی از عرصه‌های مدیریت فرهنگ در بخش خصوصی و دولتی، سررشته داشتن یک مدیر در حوزه‌های مختلف مربوطه‌ را امری ضروری دانست و افزود: این امر موجب پیشرفت‌ها و انجام کارهای خوب و مؤثر در این عرصه می‌شود.

وی از تغییرات پی در پی در مدیریت فرهنگی استان گله‌مند شد و یادآور شد: از آنجایی که فرهنگ و ارشاد اسلامی یک استان ویترین فعالیت‌های فرهنگی و به عنوان اداره محوری بخش فرهنگ است، تغییرات پی در پی مدیریتی باعث زمین ماندن کارها می‌شود.

رئیس حوزه هنری استان همدان انسجام فکری را در مدیریت فرهنگی یک جامعه مهم دانست و گفت: این موضوع به ثبات جریان فکری و پیشرفت استان می‌انجامد.

وی نگرش‌های سلیقه‌ای بر اساس دیدگاه هر مدیر را در بخش فرهنگ دخیل دانست و از این منظر جابه‌جایی‌های پی در پی در مسئولان رأس کار را نقد کرد.

حسینی‌سیر ابراز داشت: هر اداره‌ای برای اینکه جریان ایجاد کند و فرهنگ‌ساز شود، باید در روند و دیدگاه‌ها از انسجام لازم برخوردار باشد.

وی با تأکید بر لزوم ثبات مدیریتی در عرصه فرهنگ و هنر اذعان کرد: هرچه تغییرات مدیریتی کمتر باشد و منتخبان نیز مورد پذیرش همه اقشار هنرمند و هنردوست باشند آن استان در عرصه فرهنگی موفق‌تر است.

رئیس حوزه هنری همدان در ادامه پیرامون علاقمندی کودکان و نوجوانان به شخصیت‌ها و قهرمانان کارتونی خارجی اظهار داشت: جریان‌سازی غرب در القای قهرمانان و شخصیت‌های کارتونی غربی بین کودکان و نوجوانان منجر به این علاقمندی شده است.

وی با بیان اینکه متولیان فرهنگی در کشور به ویژه حوزه هنری در راستای رسالت‌های خود در نشر و توسعه جریان ایرانی اسلامی بیکار ننشسته‌ و به شدت در حال فعالیت‌اند، افزود: روش‌های اثرگذار در این عرصه را دنبال می‌کنیم.

حسینی‌سیر به مجموعه انیمیشن ایرانی «شکرستان» محصول مرکز انیمیشن حوزه هنری کشور اشاره کرد و گفت: ضرب‌المثل‌ها و قصه‌های قدیمی و عامیانه ایرانی در این مجموعه انتخاب شده‌اند و با بیانی کودکانه به علاقمندان عرضه می‌شود.

وی تولید عروسک‌های شخصیت‌های «شکرستان»، زبان قصه‌گویی فصیح و بیان داستان‌های ایرانی در این انیمیشن را حرکت خوبی در راستای تولیدات ایرانی در زمینه کودک و نوجوان و جذابیت این آثار بین گروه‌های سنی مختلف دانست.

رئیس حوزه هنری همدان ادامه داد: با تهیه نوشت‌افزارها و لوازم‌التحریرهایی با طرح‌های شخصیت‌های ایرانی به مقابله با طرح‌های غربی می‌رویم و با ایجاد تنوع در بازار عرضه، در راستای کاهش قدرت انتخاب شخصیت‌های خارجی در بین کودکان و نوجوانان درصدد توسعه فرهنگ ایرانی ارزشمند خود هستیم.

وی به دیگر انیمیشن‌های حوزه هنری کشور اشاره کرد و از تولید فیلم سینمایی «شکرستان» در مرکز مطالعات و انیمیشن حوزه هنری خبر داد.

حسینی‌سیر مجموعه انیمیشن «تاریخ از این ور» ویژه نوجوانان مقطع دبستان و راهنمایی را از دیگر اقدامات حوزه هنری عنوان کرد و گفت: این مجموعه روایتی طنزگونه از تاریخ معاصر است که در گروه سنی نوجوان ساخته شده‌ و به زودی از شبکه 2 سیما با بیانی کودکانه پخش می‌شود.

وی به اقدام حوزه هنری همدان در راستای افتتاح فروشگاه عرضه محصولات فرهنگی اشاره کرد و گفت: با توجه به نیازسنجی مخاطبان در استان و دسترسی محدود به برخی محصولات فرهنگی که با فرهنگ ایرانی اسلامی هم‌استانی‌ها هماهنگ باشد، این فروشگاه در اواسط مردادماه سال جاری گشایش یافت.

رئیس حوزه هنری همدان خاطرنشان کرد: در این فروشگاه که در محل سینما قدس همدان دایر است، علاوه بر عرضه محصولات فرهنگی و لوح‏‌های فشرده، نوشت‌افزارها و لوازم‌التحریرهایی با طرح‌های ایرانی «شکرستان» و «ثمین و ثنا» با محوریت فرهنگ ملی دینی و با طراحی زیبا و مد نظر قراردادن جنبه‌های هنری عرضه می‌شود.

وی در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس در خصوص برگزاری کلاس‌های آموزشی هنری برای همه اقشار از سوی حوزه هنری یادآور شد: حوزه هنری به دنبال موازی‌کاری نیست و کلاس‌های آموزشی ویژه اقشار مختلف در عرصه هنری فرهنگی را نهادهایی چون معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و آموزشگاه‌های خصوصی و دولتی انجام می‌دهند.

حسینی‌سیر ابراز داشت: در حوزه هنری بسترهایی را فراهم می‌کنیم تا علاقه‌مندان و افراد بااستعداد با حضور در این مکان در کنار یکدیگر رشد یابند و توانمندی‌های خود را به منصه ظهور رسانند.

وی در پایان سخنانش تصریح کرد: حوزه هنری با شناسایی برگزیده‌های جشنواره‌های فرهنگی استان، درصدد تربیت هنرمندان متعهد و بنام از بین آنها است.

انتهای پیام/89025/ل40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول