اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در دومین نشست سینما فردا حوزه هنری همدان عنوان شد

متولیان هنری استان به یاری حوزه هنری بیایند/ فیلم‏ کوتاه در سینماها نمایش داده ‏شود

رئیس حوزه هنری استان همدان خواستار مشارکت دیگر نهادهای استان در برپایی نشست‌های «سینما فردا» شد و گفت: این تعامل می‌تواند مشکلات استان در زمینه فیلمسازی را کاهش دهد.

متولیان هنری استان به یاری حوزه هنری بیایند/ فیلم‏ کوتاه در سینماها نمایش داده ‏شود

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان به نقل از روابط عمومی حوزه هنری استان همدان، سیدمحمدباقر حسینی‌سیر در دومین نشست «سینما فردا» با اشاره به امکانات و بودجه محدود این حوزه اظهار داشت: خانه فیلم کوتاه حوزه هنری استان همدان با هدف افزایش تعامل میان هنرمندان استان با دیگر فیلمسازان، آشنایی هنرمندان جوان با شرایط تولید فیلم کوتاه و آموزش عملی، نشست‌های سینمافردا را با حضور فیلمسازان دیگر استان‌ها برگزار می‌کند.

وی خواستار مشارکت دیگر نهادها در برپایی این نشست‌ها شد تا تأثیر بالایی در رشد فضای فیلمسازی استان به وجود آید.

رئیس حوزه هنری همدان با اشاره به عدم ثبات در مدیریت تخصصی بخش فیلمسازی در استان و با انتقاد از اعمال تغییرات و استفاده از افراد غیر متخصص در این مدیریت در برخی دستگاه‌های مرتبط و مؤثر، افزود: مشارکت دیگر نهادهای استان در برپایی نشست‌های سینما فردا می‌تواند مشکلات استان در زمینه فیلمسازی را کاهش دهد.

در این جلسه حمیدرضا عطارزاده فیلمساز کاشانی که برای نمایش چند فیلم کوتاه خود به همدان آمده است، افزود: از معضلات ساخت فیلم کوتاه، نحوه ارائه اثر است.

وی با بیان این که یکی از موارد لازم، نمایش فیلم‌های کوتاه در سینماهاست، گفت: در بین اکران فیلم‌ها، با یک سانس اختصاصی و یا حتی یک سینمای اختصاصی باید این مهم را محقق کرد.

عطارزاده یکی از عوامل موفقیت یک فیلم را داشتن عوامل خوب برشمرد و اضافه کرد: هر فرد در گروه فیلمسازی باید دغدغه‌اش کمک به فیلمساز باشد تا با همکاری هم راه پیشرفت طی شود.

وی در خصوص ویژگی‌های هنرمند ابراز داشت: هنرمند کسی است که آن چیزی را ببیند که دیگران نمی‌بینند و آن چیزی را بگوید که دیگران می‌خواهند بگویند.

یکی دیگر از فیلمسازان کاشانی نیز در این نشست گفت: یک فیلم شامل عوامل مختلفی است که کمک می‌کند فیلمساز حرف‌های خود را بزند.

حسین اکرمی اظهار داشت: اگر ابتدا به هنرهایی مانند عکاسی، نقاشی، ادبیات و موسیقی پرداخته و بعد وارد حوزه فیلمسازی شویم، آثاری خلاقانه‌تر و ماندگارتر خلق می‌شود و اگر کادربندی عکاسی، فرم و رنگ نقاشی و ریتم موسیقی به طور آنالیزشده در کار وجود داشته باشد، آن اثر زیباتر خواهد شد.

وی با اشاره به استفاده از فضاهای سنتی شهر کاشان در بیشتر آثار خود افزود: در هر فیلمی باید امضایی از شهر وجود داشته باشد تا اگر در جایی نمایش داده شد، بیننده بدون دیدن تیتراژ پایانی، بداند در کجا فیلمبرداری شده است.

در دومین نشست خانه فیلم کوتاه حوزه هنری همدان «سینمافردا» 11 اثر از سه فیلمساز کاشانی به نمایش درآمد.

«مترسک»، «سیاه و سفید»، «آینه»، «پرنده فقط پرنده بود» از آثار حمیدرضا عطارزاده؛ انیمیشن‌های «الفبای سفید»، «مغازه‌ای که زود تعطیل شد»، «بالا و پایین»، و «رویای شیشه‌ای» از کارهای حسین اکدی؛ و مستند «کوچه»، داستانی «به دنبال او» و «نشانی» از آثار محمدعلی افتخاری نیا فیلم‌های به نمایش درآمده در این نشست بودند.

انتهای پیام/2499/ی/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول