اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان خبر داد

اجرای جدیدترین سیستم ارتینگ شبکه‌های فشار ضعیف در زنجان

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان گفت: جدیدترین سیستم ارتینگ شبکه‌های فشار ضعیف توسط شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان اجرا شده است.

اجرای جدیدترین سیستم ارتینگ شبکه‌های فشار ضعیف در زنجان

عادل کاظمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: در یک حرکت ابتکاری از سوی یکی از کارشناسان جوان معاونت برنامه‌ریزی و مهندسی، سیستم ارتینگ جدیدی در پروژه برق‌رسانی به کوی ساوالان شهر زنجان طراحی و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه این سیستم از مزایای فوق‌العاده‌ای برخوردار است، خاطرنشان کرد: اهداف مختلفی نیز در استفاده از سیستم ارتینگ یا گراندینگ در شبکه‌های توزیع نیروی برق وجود دارد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان تصریح کرد: حفاظت و ایمنی جان انسان، حفاظت و ایمنی وسایل و تجهیزات الکتریکی و الکترونیکی و فراهم آوردن شرایط ایده‌ال برای کار از مهم‌ترین اهداف اجرای سیستم ارتینگ در استان زنجان به شمار می‌رود.

وی عنوان کرد: جلوگیری از ولتاژ تماسی و حذف ولتاژ اضافی، جلوگیری از ولتاژهای ناخواسته و صاعقه و اطمینان از قابلیت کار الکتریکی از دیگر اهداف اجرای این سیستم محسوب می‌شود.

کاظمی با بیان اینکه مسئله اتصال زمین در صنعت برق و به‌ویژه شبکه‌های توزیع به منظور ایمنی مشترکان برق و افزایش کیفیت برق تحویلی به مشترکان حساس از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، ادامه داد: در این پروژه روش صحیح بهبود سیستم زمین شبکه توزیع برق (ارت شبکه) طراحی و اجرا شده است.

وی یادآور شد: در روش سیستم ارتینگ با استفاده از میلگرد پایه‌های بتنی شبکه‌های فشار ضعیف به جای حفاری و تجهیز چاه ارت مجزا علاوه ‌بر اینکه هزینه‌ها را کاهش می‌‌دهد، مزایای بسیاری نیز دارد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان در تشریح روش اجرای پروژه ارتینگ اظهار داشت: در این روش، میلگرد پایه‌ها از محل راس پایه توسط سیم آلومینیومی به سیم نول کابل خودنگهدار به وسیله یک عدد کلمپ ارتباط وصل می‌شود که با وصل کردن نول شبکه به میلگرد پایه‌ها و موازی کردن مقاومت هر یک از پایه‌ها با یکدیگر مقاومتی سرتاسری در شبکه به‌وجود خواهد آمد و مقدار این مقاومت پایین و در حد استاندارد سیستم ارتینگ قرار می‌گیرد.

وی در زمینه مزایای اقتصادی و فنی این طرح خاطرنشان کرد: با محاسبه نسبت هزینه روش سنتی که حداقل برای 35 اصله پایه شبکه‌های توزیع باید 6 حلقه چاه ارت در نظر گرفته می‌شد با هزینه ارتینگ جدید می‌توان نتیجه گرفت که روش سنتی هفت برابر روش جدید هزینه‌بر بوده است.

کاظمی استفاده از تجهیزات موجود شبکه، تسریع در روند اجرا و اتمام پروژه‌ها، پاسخگوی نیاز شبکه و ایمنی و پایداری بالا، طول عمر بالا نسبت به روش سنتی، کاهش افت ولتاژهای سرگردان به میزان قابل توجه، غیرقابل سرقت و عدم انگیزش برای سرقت به جهت ارزش پایین اقتصادی اقلام استفاده شده، عدم نیاز به حفاری چاه، کانال ارت و مشکلات ناشی از آن در برخی مناطق شهری را از جمله مزایای اجرای سیستم ارتینگ در استان زنجان برشمرد.

وی برخوردار بودن با ضریب اطمینان بالا با توجه به تعداد پایه‌ها در شبکه، باقی بودن سیستم ارت سراسری شبکه با وجود قطعی اتصال هر قسمت، هزینه پایین برای نگهداری از تجهیزات و قابلیت اجرا با هزینه بسیار کمتر از سیستم ارتینگ سنتی با توجه به شرایط اقتصادی کنونی را از دیگر مزایای سیستم ارتینگ در استان زنجان دانست.

انتهای پیام/73006/م30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول