اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بهزیستی ابرکوه:

بلوغ فکری نیاز اساسی جوانان برای ازدواج است/عدم بلوغ فکری عمده‌ترین دلیل طلاق

رئیس اداره بهزیستی ابرکوه، یکی از آسیب‌های منجر به طلاق را عدم بلوغ فکری جوانان ذکر کرد.

بلوغ فکری نیاز اساسی جوانان برای ازدواج است/عدم بلوغ فکری عمده‌ترین دلیل طلاق

به گزارش خبرگزاری فارس از ابرکوه، قاسم موحدی، عصر امروز در جمع دانش‌آموزان دبیرستان‌های دخترانه شرکت کننده در اردوی ندای بهشت و در یکی از کلاس‌های این اردو در اردوگاه بهزیستی نیر تفت اظهار داشت: یکی از نگرانی‌هایی که در بحث طلاق وجود دارد، این است که جوانان برای ازدواج به بلوغ فکری نرسیده‌اند.

وی افزود: این افراد بعد از ازدواج قادر به مدیریت زندگی نیستند و این اردوها و کلاس‌هایی که توسط کارشناسان تدارک دیده می‌شود، گامی مثبت در این راستاست.

موحدی با اشاره به اینکه هرکدام از افراد جامعه برای جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی وظایفی دارند، با اشاره به برخی از آسیب‌هایی که خانواده به ویژه جوانان را تهدید می‌کند، بیان کرد: مطمئن باشید که گردانندگان شبکه‌های ماهواره‌ای، خیرخواه ما نیستند و ما متأسفانه با پول خود، سرباز دشمن را به خانه می‌بریم.

موحدی ادامه داد: اگر تحقیق کنید متوجه می‌شوید که نخستین تعهد مجریان بیشتر این برنامه‌ها، احترام به همجنس‌ بازان و همجنس بازی است و با فعالیت‌های خود بسیاری از چیزها را از ما گرفته و می‌گیرند.

وی افزود: متوجه می‌شویم که بسیاری از افرادی که برای طلاق مراجعه می‌کنند و در کلاس‌های بهزیستی شرکت می‌کنند، علت طلاق بسیاری از آنها تأثیرپذیری از این رسانه‌هاست.

موحدی با اشاره به لزوم دقت نظر دختران در دوستی با جنس مخالف اظهار داشت: هیچ دختری با یک پسر دوست نمی‌شود، مگر قصد ازدواج داشته باشد اما هیچ پسری با قصد ازدواج با دختری دوست نمی‌شود و اگر دختران عفیف باشند به چنین روابطی دل نمی‌دهند.

این کارشناس در مورد راهکارهای کاهش آسیب‌های اجتماعی بیان کرد: متأسفانه مراجعه به مشاوران به عنوان افرادی که می‌توانند راهنمایان خوبی در این زمینه‌ها باشند، بسیار کم است.

وی افزود: مشاور تلفنی سازمان بهزیستی کشور با شماره 1480 نیز راهنمای خوبی در این راستا است که افراد بدون حضور و پرداخت هزینه‌های مراجعه به مشاور در زمینه‌های مختلف، می‌توانند از نظر مشاوران سازمان استفاده کنند.

لزوم توجه و دقت نظر در ازدواج‌های فامیلی و بحث اعتیاد نیز از دیگر مباحث موحدی در بحث پیشگیری از معلولیت بود.

سومین اردوی آموزشی تفریحی ندای بهشت با همت جمعی از طلاب ابرکوهی مقیم قم در اردوگاه بهزیستی نیر تفت در حال برگزاری است.

مسئولان این اردو امسال با ثبت موسسه تأمین سلامت حضرت زهرا(س) در بهزیستی به فعالیت خود جنبه رسمی داده‌اند همچنین طرح‌های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی با حضور کارشناسان بهزیستی در این کلاس‌ها پررنگ‌تر دیده شده است.

انتهای پیام/2464/ک30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول