اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست اداره بهزیستی اسدآباد مطرح کرد

لزوم مناسب‌سازی فضای شهر برای معلولان

سرپرست اداره بهزیستی اسدآباد خواستار مناسب‌سازی فضاهای سطح شهر به منظور تردد راحت معلولان شد.

لزوم مناسب‌سازی فضای شهر برای معلولان

یوسف ترکمانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اسدآباد، با بیان اینکه یک‌هزار و 430 معلول در سطح شهرستان اسدآباد شناسایی شده است، اظهار داشت: از این تعداد معلول 548 نفر معلولیت جسمی، 542 نفر ذهنی، 64 نفر نابینا، 116 نفر روانی و 169 نفر معلول گفتاری و شنوایی هستند.

وی مهم‌ترین دغدغه‌ امروز جامعه معلولان را شرایط نامناسب برای تردد در ادارات، معابر و اماکن عمومی، سرویس‌های بهداشتی در سطح پارک‌ها عنوان کرد. 

سرپرست اداره بهزیستی اسدآباد خاطرنشان کرد: شرایط مناسبی برای رفت و آمد آسان این قشر از جامعه در معابر و اماکن عمومی فراهم نیست که تحقق این امر نیاز به بسیج همگانی دارد.

وی با اشاره به اینکه روند مناسب‌سازی اماکن عمومی و فضاهای رفت و آمد معلولان و جانبازان نیاز به برنامه‌ریزی دارد، از مسئولان شهرستان خواست امکانات مختص معلولان را در فضاهای مختلف مهیا کنند. 

ترکمانی در ادامه با اشاره به ساخت و ساز مسکن برای معلولان، تصریح کرد: اجرای ضوابط مناسب‌سازی در روند ساخت و سازها الزامی است که می‌طلبد در زمان ساخت و ساز به این ضوابط توجه شود.

وی با تأکید بر رعایت حقوق شهروندی معلولان شهرستان از ادارات خواست با ایجاد رمپ در ادارات موجب استفاده معلولان از امکانات شوند

سرپرست اداره بهزیستی اسدآباد همچنین از نصب آسانسور در اداره بهزیستی شهرستان اسدآباد خبر داد و گفت: این آسانسور برای رفاه حال معلولان و مراجعه‌کنندگان به این اداره نصب شده است.

وی در پایان یادآور شد: هم‌اکنون 52 نفر معلول شناسایی شده نیز در نوبت زیر پوشش هستند تا از خدمات اداره بهزیستی استفاده کنند.

انتهای پیام/89008/ت20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول