اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بهزیستی بابل:

بزرگترین بنیاد ژنتیک کشور در مازندران راه‌اندازی می‌شود

رئیس بهزیستی بابل گفت: به ‌زودی یکی از بزرگترین بنیاد ژنتیک کشور در استان مازندران و شهرستان بابل راه‌اندازی می‌شود.

بزرگترین بنیاد ژنتیک کشور در مازندران راه‌اندازی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس در بابل، محمد عموزاده صبح امروز در بازدید از مرکز معلولان نوشیروانی بابل در جمع خبرنگاران اظهار داشت: به دلیل عملکرد خوب هیئت مدیره مرکز معلولان نوشیروانی بابل این مرکز نسبت به سال‌های گذشته از رشد چشمگیر مشارکت خیران مواجه بوده است.

 وی افزود: افتخار هیئت مدیره این دوره مرکز معلولان نوشیروانی بابل خدمت به معلولانی است که حداقل یک بیمار در خانواده خود دارند و ارائه خدمات آنها دلسوزانه و خالصانه از روی عشق و علاقه است.

رئیس بهزیستی بابل گفت: هدف سازمان بهزیستی و هیئت مدیره مرکز معلولان بابل علاوه بر درخواست مشارکت مردمی در این امر خیر پیاده کردن بعد علمی در این مرکز است.

وی تصریح کرد: مشاوره ژنتیک، مناسب‌سازی سطح شهر، پیشگیری از معلولیت‌ها آموزش مهارت‌های زندگی برای کاهش طلاق، پیشگیری از اعتیاد، اشتغال و مسکن جامعه هدف از اهداف عمده اداره بهزیستی بابل است. 

این مسئول استفاده از اماکن عمومی و پیاده‌روها را حق طبیعی انسانی و اسلامی معلولان دانست و اظهار داشت: معلولان حق دارند همچون سایر افراد جامعه دسترسی آسان به خدمات موجود در جامعه را داشته باشند.

عموزاده افزود: نابسامان بودن فضاهای شهری و عدم انطباق آن با نیازها و خواسته‌های معلولان علاوه بر منزوی کردن آنان سبب می‌شود تا در بلند مدت خسارت‌های اجتماعی و اقتصادی زیادی بر کشور وارد شود.

وی خاطرنشان کرد: سازگار ساختن محیط شهر با نیازهای معلولان جسمی و حرکتی در واقع بازگرداندن معلولان به اجتماع، زندگی و فعالیت بوده و رفع این موانع از پر اهمیت‌ترین اقدام‌هایی است که ضامن مشارکت هرچه بیشتر معلولان در امور مربوط به جامعه خودشان است.

رئیس بهزیستی بابل همچنین به اهمیت مشاوره ژنتیک اشاره و بیان داشت: مشاوره ژنتیک فرآیند آموزشی مناسب و گامی مؤثر در کم کردن معلولیت‌ها، پیشگیری از اختلالات ژنتیک و مادرزادی است.

 وی اذعان داشت: مشاوره ژنتیک در بالا بردن سطح اطلاعات و آگاهی مردم، نقش مؤثری را در پیشگیری داشته و به افراد مبتلا یا در معرض خطر کمک می‌کند تا طبیعت اختلال ژنتیکی و نحوه انتقال آن را بشناسند و موضوعات مرتبط با درمان این بیماری‌ها و تنظیم خانواده را بهتر درک کنند.

انتهای پیام/86009/ح30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول