اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به همت امور اجتماعی بهزیستی و با تأکید بر عفاف و حجاب

نخستین دوره آموزشی ارتقای فرهنگی مهدهای کودک در اراک برگزار شد

نخستین دوره آموزشی ارتقای سطح فرهنگ مهدهای کودک استان مرکزی با تأکید بر عفاف و حجاب به همت امور اجتماعی سازمان بهزیستی و با همکاری ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر در سالن جلسات بهزیستی استان مرکزی برگزار شد.

نخستین دوره آموزشی ارتقای فرهنگی مهدهای کودک در اراک برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، رئیس ستاد احیای امر به معروف استان مرکزی بعد از ظهر امروز در این نشست با بیان اینکه مربیان مهد کودک نقش مهمی در امور تربیتی و شکل‌گیری شخصیت کودکان دارند، گفت: مهدهای کودک مهم‌ترین پایگاه‌های تعلیم و تربیت و مربیان این مراکز امانت‌دار آینده ‌سازان کشور هستند.

حجت‌الاسلام سید علی حسینی‌پور با اشاره به نقش تربیت در دوران کودکی، اظهار داشت: با توجه به اینکه امروزه سال‌های اول زندگی و دوران آغاز تربیت فرزندان در مهدهای کودک سپری می‌شود، مربیان و مدیران مهدهای کودک باید تمام تلاش خود را به منظور تربیت صحیح اسلامی این آینده‌سازان به کار گیرند.

رئیس ستاد احیای امر به معروف استان مرکزی افزود: شاکله شخصیتی کودکان و نسل آینده در دست مربیان مهدها است و مربیان مهد کودک نقش مؤثری در آشنایی کودکان با آموزه‌های دینی و اسلامی دارند.

وی خاطرنشان کرد: تربیت خردسالان و کودکانی که آینده‌سازان این مملکت هستند وظیفه‌ای بسیار سنگین است و مربیان و کارکنان مهدهای کودک باید با علم و دانش و شناخت لازم از آموزه‌های معنوی و فرهنگی در جهت اعتلای سطح یادگیری نونهالان تلاش کنند.

رئیس ستاد احیای امر به معروف استان مرکزی با اشاره به اینکه توجه به مبانی تربیتی نسل آینده‌‌ساز جامعه باید از سنین ابتدایی مدنظر باشد، بیان کرد: کودکان همانند آیینه‌های صاف و شفاف هستند که هر آنچه به آنها ارائه شود را منعکس می‌کنند، لذا نوع گفتار، رفتار، پوشش و ظاهر مربیان در وجود کودکان بسیار تأثیرگذار است.

حسینی‌پور تصریح کرد: سازمان بهزیستی خدمات زیادی در جامعه ارائه می دهد و مسئولیت‌های مهم و خطیری در جامعه ایفا می‌کند ولی در میان تمامی مسئولیت‌هایی که این سازمان متولی اجرای آن می‌باشد، مدیریت و اداره مهدهای کودک از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی با اشاره به نقش حساس و تأثیرگذار زنان در تربیت نسلی با فرهنگ و فرهیخته، ابراز داشت: امام خمینی(ره) در این باره فرمودند؛ اگر زنان انسان ‌ساز از ملت‌ها گرفته شوند، ملت‌ها رو به شکست، تباهی و انحطاط خواهند رفت.

اولین دوره آموزشی ارتقای سطح مهدهای کودک استان مرکزی با حضور بیش از 200 نفر از مدیران و مربیان مهدهای کودکان استان مرکزی برگزار شد و قواعد رفتاری مدیران و مربیان مهدهای کودک در حوزه عفاف و حجاب و شیوه‌های عملی به منظور ارائه مفاهیم دینی در مهدهای کودک توسط مربیان بهزیستی بررسی شد.

انتهای پیام/87002/ذ30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول