اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بهزیستی مازندران:

4700 معتاد در مازندران موفق به ترک اعتیاد شدند

مدیرکل بهزیستی استان مازندران از ترک بیش از 4 هزار و 700 معتاد در مازندران در سال 91 خبر داد و گفت: بیش از 300 هزار نفر در مازندارن در بخش پیشگیری به ما مراجعه کردند.

4700 معتاد در مازندران موفق به ترک اعتیاد شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، روح‌الله ردایی بعد از ظهر امروز در جلسه پیشگیری از مواد مخدر که با حضور معاون فرهنگی ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور در بهزیستی برگزار شد، گفت: مواد مخدر به عنوان چهارمین عاملی است که جامعه جهانی را تهدید می‌کند.

وی تصریح کرد: بزرگ‌ترین شوک هزاره سوم بشر وجود مواد مخدر است و این ماده خطرناک برای بشر بیش از 300 میلیون انسان را درگیر خود کرد.

وی با اشاره به تولید مواد مخدر در دو کشور همسایه ایران خاطر نشان کرد: کشور بیش از 2 هزار و 400 کیلومتر مرز مشترک با مرکز تولید مواد مخدر جهان دارد.

مدیرکل بهزیستی مازندران مسائل اجتماعی را مهم‌ترین تهدید در کشور اعلام کرد و گفت: اگر مسائل مربوط به امور اجتماعی به خوبی پیگیری نشود فاجعه انسانی در کشور رخ می‌دهد.

وی در ادامه با اشاره به ارائه برخی آمار و ارقام مختلف توسط مسئولان بیان داشت: نباید خودمان را دلخوش به مسائل آماری کنیم جامعه ما بسیاری از مشکلات را به خوبی بیان می‌کند.

ردایی در ادامه خواستار توجه بیشتر خانواده‌ها به وضعیت فرزندان شد و گفت: مادر خانواده باید درباره اعتیاد و مسائل مربوط به آن اطلاعات کافی داشته باشد.

وی تاکید کرد: عوامل و نشانه‌های اعتیاد باید به خانواده‌ها آموزش داده شود و در بهزیستی نیز شماره 123 برای ارائه مشاوره‌های رایگان نیز در نظر گرفته شده است.

مسئول بهزیستی استان مازندران در ادامه با اشاره به پیشرفت‌های علمی برای ترک اعتیاد بیان داشت: سم داخل بدن انسان معتاد طی 74 ساعت قابل کنترل است و هنوز فردی را سراغ ندارم که به دلیل نرسیدن مواد مخدر فوت کرده باشد.

وی ادامه داد: مهم‌ترین نیاز جامعه ما برای کسانی که اعتیاد را ترک کردند حمایت‌های مادی و معنوی بعد از ترک اعتیاد است.

ردایی بیان داشت: بیمار بعد از ترک اعتیاد نیاز به کمک و همراهی دارد.

 مدیرکل بهزیستی استان مازندران در ادامه به برپایی جشن ترک بیش از 700 معتاد در مازندران از حضور نیافتن مسئولان قضایی و نیروی انتظامی در این برنامه گلایه کرد و گفت: ترک 700 معتاد برای کسانی که فرد معتاد را به دلیل یک نخود تریاک دستگیر می‌کنند باید روز جشن و خوشحالی باشد.

وی در ادامه از ترک بیش از 4 هزار و 700 معتاد در مازندران در سال 91 خبر داد و گفت: بیش از 300 هزار نفر در مازندارن در بخش پیشگیری به ما مراجعه کردند.

انتهای پیام/86004/ت40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول