اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در دیدار نماینده مردم قزوین در مجلس با مردم زیاران مطرح شد

از استقرار پاسگاه در زیاران تا رفع موقوفه بودن اراضی

در دیدار نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی با مردم روستای زیاران از استقرار پاسگاه نیروی انتظامی در این روستا تا رفع مشکل اهالی زیاران در خصوص موقوفه بودن اراضی با آستان قدس رضوی سخن به میان آمد.

از استقرار پاسگاه در زیاران تا رفع موقوفه بودن اراضی

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، داوود محمدی به همراه عبدالحسین داداشی فرماندار آبیک، مرتضی طاهرخانی بخشدار بخش مرکزی، مجتبی‌ علی‌نسایی رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، حسین رجب‌پور مدیر آبفای روستایی شهرستان آبیک برای بررسی مشکلات روستای زیاران به دیدار مردم این روستا رفتند.

روستای زیاران با یک هزار و 300 خانوار و چهار هزار و 500 نفر جمعیت از روستاهای بزرگ بخش مرکزی شهرستان آبیک محسوب می‌شود که 33 شهید و بیش از ده‌ها آزاده، ایثارگر و جانباز تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

در سال 82 مجوز دهیاری در روستای زیاران داده شده و واحدهای تولیدی، صنعتی و مرغداری در حومه این روستا واقع شده است و بیش از 340 کشاورز به کشت محصولاتی مانند گندم، جو، ذرت و محصولات باغی می‌پردازند.

بخشدار بخش مرکزی شهرستان آبیک در این دیدار بیان کرد: در 20 ماه گذشته به دلیل سوق‌الجیشی و ترانزیتی بودن روستای زیاران در شورای تأمین، استقرار پاسگاه نیروی انتظامی مصوب شد.

مرتضی طاهرخانی افزود: بخشداری بخش مرکزی تعهد کرد که نسبت به تأمین خودرو و کانکس اقدام کند که به این تعهد عمل شده است.

این مسئول ادامه داد: این در حالی است که فرمانده نیروی انتظامی استان قزوین اذعان کرده که مجوز احداث پاسگاه انتظامی باید از فرماندهی انتظامی کشور صادر شود که تاکنون این امر لاینحل باقی مانده است.

داوود محمدی نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی نیز در پاسخ به درخواست بخشدار بخش مرکزی آبیک مبنی بر مجوز احداث پاسگاه انتظامی گفت: با فرمانده انتظامی کشور مکاتبه کردم و با پیگیری لازم، نسبت به استقرار پاسگاه انتظامی در روستای زیاران اقدام می‌شود و نبود پاسگاه در این روستا رفع می‌شود.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به درخواست مردم مبنی بر کمبود آب شرب در این روستا اظهار کرد: مسئولان آبفای روستایی استان قزوین اذعان کرده‌اند که میزان مصرف آب مردم روستای زیاران سه برابر استاندارد است و انشعابات غیرمجاز هم در این روستا بسیار است.

محمدی افزود: در بودجه استانی پیش‌بینی می‌شود که برای سال آینده بودجه‌ای برای رفع مشکل آب روستای زیاران در نظر گرفته شود.

برای رفع موقت مشکل آب در روستای زیاران، احداث یک مخزن یک هزار مترمکعبی پیش‌بینی شد.

در این دیدار داوود محمدی در پاسخ به درخواست مردم مبنی بر رفع مشکل اراضی اهالی روستای زیاران با آستان قدس رضوی بیان کرد: شوراهای اسلامی روستای زیاران، معتمدان، ریش‌سفیدان و بزرگان روستای زیاران با مسئولان آستان قدس رضوی نشستی برگزار کنند و به وحدت‌نظر و تفاهم لازم دست یابند.

وی ادامه داد: اگر در این نشست با آستان قدس به نقطه مشترک رسیدید به همراه فرماندار آبیک با تشریک مساعی و بر مبنای توافق و تفاهم صورت گرفته با مسئولان آستان قدس رضوی استان قزوین و کشور به مذاکره می‌پردازیم و گام‌های لازم را بر می‌داریم.

این مسئول ادامه داد: نظرات مختلفی در خصوص اراضی زیاران انعکاس داده شده است چراکه برخی معتقد هستند که اراضی زیاران موقوفه نیست، برخی معتقد هستند آستان قدس 18 هزار هکتار اراضی اوقافی دارد و برخی اذعان می‌کنند بخشی از اراضی موقوفه است.

لازم به ذکر است که سال‌هاست که مردم زیاران با آستان قدس رضوی بر سر موقوفه بودن اراضی مشکل دارند و هنوز این مشکل به طور کامل رفع نشده است.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی در خصوص تکمیل طرح هادی روستای زیاران اظهار کرد: با اختصاص بودجه لازم، اواخر امسال یا سال آینده این پروژه به اتمام می‌رسد.

محمدی در پاسخ به درخواست مردم مبنی بر تعریض راه ارتباطی روستای زیاران به طالقان به طول پنج کیلومتر  بیان کرد: متأسفانه با کمبود بودجه مواجه هستیم و پروژه راه از پروژه‌های پرهزینه است که امیدواریم در آینده بتوانیم به این خواسته مردم تحقق ببخشیم.

وی اضافه کرد: برای هر یک کیلومتر آسفالت نقاط دور سه میلیارد ریال و برای نقاط نزدیک یک میلیارد و 500 میلیون ریال یا دو میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

محمدی افزود: روستای زیاران با توجه به داشتن استعداد در زمینه شهر شدن، باید سال‌های گذشته شهر می‌شد.

این مسئول بیان کرد: برای شهر شدن روستای زیاران دو نوبت در صحن علنی مجلس به وزیر کشور تذکر شفاهی داده‌ام که زودتر شهر شود.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی اذعان کرد: اگر دولت دهم دو ماه بیشتر ادامه پیدا می‌کرد، شهر شدن روستای زیاران ابلاغ می‌شد چون کارهایش به اتمام رسیده بود که امیدواریم دولت یازدهم با رویکرد مثبت نسبت به شهر شدن این روستا هرچه زودتر اقدام کند.

انتهای پیام/77006/ق40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول