اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار همدان خبر داد

آسفالت راه 17 روستای بالای 20 خانوار همدان

فرماندار همدان گفت: در سال جاری محور ارتباطی 17 روستای بالای 20 خانوار که از راه آسفالته برخوردار نیستند، آسفالت‌ریزی می‌شود.

آسفالت راه 17 روستای بالای 20 خانوار همدان

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، حسن قهرمانی‌مطلق ظهر امروز در حاشیه بهره‌برداری از زیرسازی آسفالت و تعریض محور همدان ـ تهران اظهار کرد: ساخت راه‌ها و بهسازی آنها همواره یکی از مهمترین مسائل یک شهر و روستا است اما نگهداری راه‌ها خود امری مهم تلقی می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه امسال باید آسفالت روستاهای بالای 20 خانوار مد نظر قرار گیرد، تصریح کرد: در شهرستان همدان 695 کیلومتر راه روستایی وجود دارد که همه از آسفالت برخوردارند که 17 روستای بالای 20 خانوار نیازمند برخورداری از آسفالت هستند.

*پیشرفت 10 درصدی ایستگاه مرکزی راه‌آهن تهران ـ همدان

فرماندار همدان با اشاره به روند اجرای راه‌آهن تهران ـ همدان خاطرنشان کرد: این طرح تاکنون 44 کیلومتر ریل‌گذاری شده به طوری که روزانه 850 متر ریل‌گذاری می‌شود.

وی با بیان اینکه ساخت ایستگاه مرکزی راه‌آهن همدان ـ تهران از مهمترین ایستگاه‌های راه آهن تشکیلاتی کشور به شمار می‌آید، افزود: ایستگاه مرکزی راه‌آهن 10 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

قهرمانی‌مطلق با اشاره به اینکه باند فرودگاه همدان به عنوان باند بین‌المللی تأیید شده است، بیان داشت: ترمینال پروازهای خارجی نیز دست اجرا است که امیدواریم با پهنای باندی که در فرودگاه همدان شاهد بودیم، بعد از حج تمتع شاهد پروازهای خارجی از فرودگاه همدان باشیم.

وی با بیان اینکه اعتبارات تخصیص یافته دو کنار گذر شرقی و غربی که هر کدام با 40 و 17 درصد پیشرفت فیزیکی در حال احداث است، یادآور شد: با تکمیل این طرح‌ها بار ترافیکی استان همدان نیز کاهش می‌یابد.

*پل ساوه تا همدان شانه‌سازی و آسفالت می‌شود

مدیر راهداری استان همدان نیز گفت: در شهرستان همدان راه‌های شریانی حساسی را نگهداری می‌کنیم و با توجه به اینکه بیشتر راه‌ها فرا استانی است، باید توجه ویژه‌ای به آن صورت گیرد.

محمد رودباری افزود: امسال برنامه‌هایی را برای ادامه اجرای روکش جاده‌ها در دستور کار داریم و اکنون محور قهاوند به دوراهی عبدالرحیم را آغاز کرده‌ایم.

رئیس راه و شهرسازی شهرستان همدان نیز گفت: راه‌های روستایی نیز در صورت تأمین اعتبار تعریض خواهند شد.

رسول ابراهیم‌خانی ادامه داد: از پل ساوه تا همدان میزان واژگونی‌ها بالا بود که قرار است شانه‌های این قسمت آسفالت شود و با تعریض جاده از میزان حوادث کاسته شود.

وی با بیان اینکه آسفالت 50 کیلومتر از راه‌های روستایی در دستور کار قرار دارد، بیان داشت: قرار است 20 درصد اعتبارات استانی و 80 درصد از سوی وزارت راه و شهرسازی اختصاص یابد تا عملیات روکش در این محورها انجام شود.

انتهای پیام/89003/ت30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول