اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

شن‌های روان ریگان زیر کیلومترها آسفالت

اداره راه و شهرسازی شهرستان ریگان ابتدا از روستاهایی که تردد در آنها به سختی انجام می‌شد، کار آسفالت را آغاز کرده و با تخصیص اعتبارات تمام روستاهای فاقد راه را از نعمت آسفالت روستایی بهره‌مند می‌سازد.

شن‌های روان ریگان زیر کیلومترها آسفالت

به گزارش خبرگزاری فارس از ریگان، ریگان یکی از شهرستان‌های کویری استان کرمان است که وجود بادهای 120 روزه و تداوم گرمای شدید و خشکسالی‌ها و از بین رفتن پوشش گیاهی سبب شده که شن‌های روان به روستاهای ریگان هجوم آورند.

این در حالی است که با وجود شن‌های روان در تعدادی از روستاها تردد و عبور و مرور به کندی انجام می‌شود و ساکنان روستاها ساعت‌ها باید در شن‌های روان بمانند تا به راه مناسب دسترسی داشته باشند.

وجود راه آسفالته در این روستاها یکی از ضروریاتی است که مسئولان در این زمینه تدابیری را اندیشیده‌اند تا تردد و عبور و مرور برای این خطه کویری آسان شود.

امسال در اقدامی اداره راه و شهرسازی شهرستان ابتدا از روستاهایی که تردد در آنها به سختی انجام می‌شد کار آسفالت را آغاز کرده و با تخصیص اعتبارات تمام روستاهای فاقد راه را از نعمت آسفالت روستایی بهره‌مند می‌سازد.

هجوم شن‌های روان و مشکل تردد

خوبیار فرامرزی یکی از اهالی روستای رستم‌آباد ریگان به خبرنگار فارس گفت: با توجه به اینکه روستای ما همه ‌ساله مورد هجوم شن‌های روان قرار می‌گیرد، راه ما در گذشته خاکی بود و توفان‌های شدید آن را مسدود می‌کرد.

وی افزود: با هجوم شن‌های روان تردد در این روستا به سختی انجام می‌شد تا اینکه اداره راه و شهرسازی اقدام به آسفالت راه روستایی ما کرد و اکنون از راه مناسب برخوردار هستیم.

فرامرزی تصریح کرد: با آسفالت این راه روستایی بیش از 170 خانوار این روستا از راه مناسب برخوردار شدند.

علی برزنگ یکی از اهالی روستای قدرت‌آباد ریگان عنوان کرد: قبلا اگر در روستای ما بارندگی صورت می‌گرفت، تردد به سختی انجام می‌شد و باید چند ساعتی را به سختی تردد می‌کردیم تا به جاده آسفالته برسیم، اما با آسفالت این راه اکنون به راحتی تردد در این روستا انجام می‌شود.

مسلم قادری رئیس اداره راه و شهرسازی ریگان به خبرنگار فارس گفت: یکی از اولویت‌های کاری ما در زمینه ایجاد آسفالت روستاهای محروم شهرستان است.

وی افزود: تاکنون 23 کیلومتر راه آسفالته با اعتبار 40 میلیارد ریال انجام شده است و بیش از هشت روستا با یک‌هزار و 200 خانوار از راه مناسب برخوردار شدند که تعدادی از روستاها نیز به زودی آسفالت آنها انجام می‌شود.

40 میلیارد ریال هزینه آسفالت راه‌های روستائی

قادری بیان داشت: روستاهای کارگاه جهاد، 800 متری، رستم‌آباد، سرزه، حسین‌آباد، رودشور و قاسم‌آباد گنبکی انجام شده و به زودی آسفالت روستای حاجی‌آباد و حاج علی‌محمد نیز اجرا می‌شود.

رئیس اداره راه و شهرسازی ریگان اذعان داشت: با توجه به اینکه عمر تعدادی از کمربندی‌های ریگان زیاد و آسفالت آنها غیر استاندارد است به زودی روکش این کمربندی‌ها اجرا می‌شود.

وی افزود: این کمربندی‌ها تعداد زیادی از روستاها را زیر پوشش قرار می‌دهد که به دلیل تردد زیاد می‌طلبد، روکش آن انجام شود.

قادری تصریح کرد: این کمربندی‌ها شامل کمربندی میرآباد، امام‌قلی، کمربندی علی‌آباد پشت‌ریگ، کمربندی ده‌رضا و سلطان‌آباد هستند که به زودی کار روکش آنها انجام می‌شود.

=============

گزازش از موسی ملائیان

=============

انتهای پیام/80014/خ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول