اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه زنجان تاکید کرد

تببین شخصیت امام رضا (ع) برای نسل جوان جامعه

امام جمعه زنجان گفت: تببین شخصیت امام رضا (ع) برای نسل جوان جامعه ضروری است.

تببین شخصیت امام رضا (ع) برای نسل جوان جامعه

آیت‌الله شیخ علی خاتمی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان با تبریک ایام ولادت امام رضا (ع) اظهار کرد: شهر مقدس مشهد به دلیل قرار گرفتن مزار شریف امام رضا (ع) قلب تپنده نظام اسلامی محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه امامان معصوم (ع) از سوی خداوند متعال برای راهنمایی زندگی بشر برگزیده شده‌اند، افزود: توجه به تعالیم ائمه معصومین (ع) چراغ راه و نجات بشر محسوب می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان با اشاره به اینکه باید همه انسان‌ها درستی ایمان و عمل خود را با عمل ائمه اطهار (ع) مطابقت دهند، خاطرنشان کرد: ائمه اطهار الگوی جوامع بشری هستند.

وی با بیان اینکه امام رضا (ع) به مدت 20 سال حکومت را در اختیار داشت، افزود: 10 سال از این مدت در زمان هارون‌الرشید طی شد.

خاتمی با اشاره به اینکه هارون‌الرشید برای جلوگیری از تحریک عواطف و احساسات مردم کمتر برای امام (ع)  مزاحمت ایجاد می‌کرد، افزود: پس از مرگ هارون‌الرشید محمد امین جانشین وی در خلافت بود.

وی با بیان اینکه محمد امین فردی عیاش و جاه‌طلب بود، خاطرنشان کرد: به دلیل همین ویژگی‌ها محمد امین از مدینه غافل بود و امام فعالیت‌های خود را انجام می‌داد.

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان با اشاره به توطئه مامون برای کشتن برادر خود محمد امین یادآور شد: پس از به قدرت رسیدن مامون، وی پس از دو سال متوجه معضلات خود شد.

وی با بیان اینکه بنی عباس تمایلی به مامون نداشتند، افزود: مامون با بررسی قیام های منطقه متوجه شد، که مردم وی را حق ندانسته و امام رضا (ع) را حق می‌دانند.

خاتمی با اشاره به اینکه افکار عمومی جامعه به مامون اجازه نمی‌داد با امام همچون موسی‌بن‌جعفر (ع) مقابله کند، افزود: زندان‌های طولانی موسی‌بن‌جعفر (ع) مردم را به شدت ناراحت کرده بود.

وی با بیان اینکه مامون با نیرنگ امام را به مرو دعوت کرد، افزود: امام رضا (ع) را با احترام به مرو آورد و پیشنهاد داد حکومت در دست امام باشد، اما امام که از این توطئه آگاه بود، حکومت را بدون دخالت در عزل و نصب‌ها قبول کرد.

امام جمعه زنجان ادامه داد: با وجود اینکه امام رضا (ع) در هیچ یک از امور مملکت دخالتی نداشت، اما مامون همین موضوع را بر نتابید و امام رضا (ع) را به شهادت رساند.

وی بر ضرورت ترویج فرهنگ رضوی در جامعه تاکید کرد و گفت: باید چنین فرهنگی در جامعه تبیین شود.

خاتمی با اشاره به حضور خدام رضوی در زنجان این اقدام را گامی موثر در شناساندن فرهنگ رضوی به جامعه دانست و گفت: تببین شخصیت امام رضا (ع) برای نسل جوان جامعه ضروری است.

انتهای پیام/73003/ق30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول