اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور تاکید کرد

اجرای پروژه‌های موردنیاز زائران امام رضا (ع) در مسیر مشهد مقدس

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور اجرای پروژه‌های موردنیاز زائران امام رضا (ع) در مسیر مشهد مقدس را در اجرای طرح میقات‌الرضا مورد تاکید قرار داد.

اجرای پروژه‌های موردنیاز زائران امام رضا (ع) در مسیر مشهد مقدس

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، حجت‌الاسلام علی محمدی پیش از ظهر امروز در سومین همایش میقات‌الرضا که به میزبانی خراسان‌شمالی در محل امام‌زاده سیدعباس ابن موسی ابن جعفر(ع) برگزار شد، اظهار داشت: باید شکر وجود امام رضا (ع) و امامزادگان را به‌جای آوریم و نحوه زندگی و فرمایشات آنان را در زندگی خود جاری ساخته زیرا این‌ها درس‌های زندگی به ما مسلمانان داده‌اند.

وی افزود: زائرانی که به مشهد مقدس می‌روند معرفت پیدا می‌کنند چرا که آن امام (ع) برای ما الگو است و برخی ویژگی‌های برجسته مختص به این امام همام است.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با بیان اینکه امام رضا (ع) با تدبیر و حکمت، اخلاق، محبت و معرفت مسائل را پیش می‌بردند، گفت: باید همواره از آن حضرت درس گرفت و ضرورت‌های توجه به میقات‌الرضا را تبیین کنیم.

وی آشنایی مردم در همایش‌های میقات‌الرضا با فرهنگ و آداب رضوی را ضروری خواند و افزود: امام‌زادگان و مراکز مذهبی مکان‌های خوبی برای ترویج این اصل بوده و باید به مردم توصیه شود تا در میقات‌الرضا به گونه‌ای عمل نشود که حق و حقوق سایرین پایمال شود و شاهد برخی حرکات ناشایست از جمله ریختن زباله در مسیر رسیدن به مشهد‌الرضا باشیم.

نماینده ولی فقیه همچنین با اشاره به تردد میلیون‌ها زائر در مسیرهای منتهی به مشهد مقدس، خواستار فعالیت‌های بیشتر در حوزه عمرانی و ایجاد اماکن رفاهی در مسیر میقات‌الرضا شد.

به گفته رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، باید نسبت به عمران و اجرای پروژه‌های موردنیاز اقدام شود.

وی همچنین بر تشکیل دبیرخانه دائمی همایش میقات‌الرضا که مشتمل بر استان‌های مازندران، سمنان، گلستان، خراسان شمالی، خراسان جنوبی و خراسان رضوی بوده تاکید کرد.

حجت‌الاسلام محمدی، در بخش دیگری با اشاره به اینکه امروزه هزاران رسانه اعم از دیداری، شنیداری و خبرگزاری‌ها علیه نظام اسلامی تبلیغ کرده و به القای یاس و ناامیدی می‌پردازند، افزود: متأسفانه برخی از آدم‌های مگس‌صفت به دنبال ضعف‌ها بوده و نقاط قوت را نمی‌بینند.

وی عملکرد جمهوری اسلامی را در ابعاد مختلف خوب ارزیابی کرد و گفت: هم در مسائل داخلی و هم در مسائل خارجی اقدامات خوبی از سوی جمهوری اسلامی انجام شده و در بخش‌های اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی شاهد موفقیت‌های نظام اسلامی بوده‌ایم.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور اظهار کرد: اگرچه ممکن است در برخی از بخش‌ها مشکلاتی داشته باشیم لیکن در مجموع عملکرد کشور معدل خوبی دارد.

وی با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی نعمت بزرگی بوده و دشمنان نظام اسلامی به خاطر واهمه از ایران اسلامی همواره علیه آن توطئه می‌کنند، گفت: همه این‌ها به خاطر عظمت و اقتدار نظام اسلامی است.

انتهای پیام/63002/ل40/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول