اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه بویین زهرا:

هدف مأمون از ولایت‌عهدی امام رضا خلع سلاح علویان بود

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه امام حسین (ع) بویین زهرا گفت: هدف مأمون از ولایت عهدی امام رضا (ع) خلع سلاح کردن علویان بود.

هدف مأمون از ولایت‌عهدی امام رضا خلع سلاح علویان بود

به گزارش خبرگزاری فارس از بویین زهرا استان قزوین هم‌زمان با شب میلاد با سعادت هشتمین اختر تابناک امامت و ولایت مراسم جشن رضوی در حسینیه سپاه ناحیه امام حسین (ع) شهرستان بویین زهرا برگزار شد.

حجت‌الاسلام حسن شجاعی در این مراسم فضایل اخلاقی ائمه اطهار را مورد اشاره قرار داد و بر ضرورت الگوگیری از سبک و سیره اولیای الهی تأکید کرد.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه امام حسین (ع) شهرستان بویین زهرا افزود: امام رضا (ع) مانند دیگر پیشوایان معصوم (ع) ضمن آراستگی به فضایل اخلاقی و کمالات نفسانی از پلیدی، ناپاکی و رذایل اخلاقی به دور بودند.

وی بیان کرد: تمام گفتار و رفتار ائمه اطهار به ویژه امام رضا (ع) امروز به عنوان الگو و سرمشقی کامل قرار داشته و شیعیان باید با عمل به سفارشات اولیای الهی اهتمام ورزند.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه امام حسین (ع) شهرستان بویین زهرا افزود: باید تلاش کرد تا ضمن تبیین اهداف اسلامی برای سربلندی آرمان‌های اسلامی در جامعه تلاش کرد.

شجاعی‌مهر به اهداف شوم مأمون برای سپردن ولایت عهدی به امام رضا (ع) اشاره کرد و افزود: مأمون در پی این بود تا با نزدیک کردن امام رضا (ع) به دستگاه پر زرق و برق و نعم‌های مادی عامل اتهام زنی به امام رضا (ع) به دنیا پرستی و جاه طلبی شود.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه امام حسین (ع) شهرستان بویین زهرا ادامه داد: صبر و عزت نفس امام رضا (ع) سبب برملا شدن نقشه مأمون شد.

وی اذعان داشت: همچنین مأمون با پیشنهاد ولایت عهدی به پیشوای شیعیان و نهادن شعار الرضا من آل‌محمد به آن امام همام می‌خواست علویان را خلع سلاح و محدود کند چراکه آنان همواره دستگاه خلافت را غیر مشروع دانسته و مردم را با این شعار به مبارزه با آن فرا می‌خواندند.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه امام حسین (ع) شهرستان بویین زهرا افزود: بر این اساس مهم‌ترین انگیزه مأمون از این اقدام بدون شک هدف قرار دادن شخصیت امام رضا (ع) و خالی کردن صحنه از وجود با برکت این امام بوده است.

شجاعی‌مهر ادامه داد: امام رضا (ع) همواره در عصر خویش به عنوان مطرح‌ترین چهره برای دستگاه خلافت به عنوان خطر جدی به شمار می‌رفت که مأمون با این اقدام در پی تضعیف روحیه تشیع بود.

انتهای پیام/77005/ع30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول