اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی و ارتباطات موسسه دارالحدیث:

سبک زندگی امام رضا(ع) به عنوان قبله آرزوها قابل تاسی است

معاون فرهنگی و ارتباطات موسسه دارالحدیث گفت: سبک زندگی علی بن موسی الرضا(ع) از جنبه‌های مختلفی تشکیل شده و به عنوان قبله آرزوها قابل تاسی است.

سبک زندگی امام رضا(ع) به عنوان قبله آرزوها قابل تاسی است

حجت‌الاسلام محمدتقی سبحانی‌نیا امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم ضمن تبریک سالروز ولادت علی بن موسی الرضا(ع) اظهار کرد: سبک زندگی امام رضا(ع) از ابعاد مختلفی تشکیل شده بنابراین باید با سبک زندگی حضرت برای تاسی به قبله آمال و آرزوها آشنا شویم.

وی خاطرنشان کرد: زندگی علی‌بن موسی الرضا(ع) دارای ابعاد سیاسی، فرهنگی اقتصادی، دینی، اخلاقی و عبادی بوده که برای ما الگو و درس است.

مدیر گروه اخلاق کاربردی پژوهشکده اخلاق و روانشناسی اسلامی پژوهشگاه قرآن و حدیث عنوان داشت: امام رضا(ع) هیچگاه در اقدامات خلفای دوران خود مشارکت نکرد و در بخش‌هایی اعلام مخالفت می‌کرد و به نصیحت و خیرخواهی می‌پرداخت.

وی در پاسخ به عده‌ای که مطرح می‌کنند چرا با دشمنان و استکبار سر سازش فرود نمی‌آوریم و این سازش سبب می‌شود مشکلات حل شود، گفت: اهل بیت(ع) از جمله امام رضا(ع) هرگز با دشمنان سر سازش نداشتند و برچسب سازش‌کاری در برابر ظلم ظالم نمی‌زدند.

سبحانی‌نیا خاطرنشان کرد: امام رضا(ع) اصل فروتنی و تواضع را در دستور کار قرار داد و حتی ذره‌ای تکبر در رفتارش مشاهده نمی‌شد.

وی عنوان داشت: امام رضا(ع) در سخنی می‌فرماید «با مردم آنگونه تعامل داشته باشید که دوست دارید مردم با شما رفتار کنند».

معاون فرهنگی و ارتباطات موسسه دارالحدیث ادامه داد: اصل اساسی تعامل امام رضا(ع) با مردم تواضع و خدمت بوده است به طوری که در سخنی دیگر می‌فرماید هیچ عملی نزد خداوند گرانبهاتر از خوشحال کردن مومن نیست.

وی یادآور شد: اصل مودت و دوستی از جمله اصولی است که امام رضا (ع) در سیره و گفتار خود به آن پایبند بود.

سبحانی‌نیا عنوان داشت: احتیاط با پادشاهان، فروتنی با دوستان، دوری از دشمن و خوشرویی با مردم کلیدهایی است که برای مردم در جامعه راهگشاست.

انتهای پیام/78003/ط30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول