اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر مجمع اسلام ناب طلاب حوزه علمیه مطرح کرد

رفتار امام رضا(ع) در حوزه مردم‌داری الگوی مناسبی برای مسئولان نظام

دبیر مجمع اسلام ناب طلاب حوزه علمیه گفت: چگونگی رفتار و گفتار امام رضا(ع) در مورد مردم‌داری و اخلاق اجتماعی می‌تواند الگوی مناسبی برای همه به ویژه مسئولان نظام مقدس جمهوری اسلامی باشد.

رفتار امام رضا(ع) در حوزه مردم‌داری الگوی مناسبی برای مسئولان نظام

محمد بهرامی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم ضمن تبریک سالروز ولادت علی بن موسی الرضا(ع) اظهار کرد: توحید مقصد اساسی بعثت رسولان الهی است به طوری که اسلام‌شناسان و علمای دینی مقصد نهایی همه آموزه‌های دینی را معطوف به این هدف دانسته و حتی برپایی حکومت اسلامی را به دلیل تربیت و تعالی مردم و در نهایت توحید می‌دانند.

وی با اشاره به پیام اصلی حدیث سلسلةالذهب گفت: اقرار به یکتایی و بی‌شریک بودن پروردگار عالم و اعتقاد به ولایت از جمله پیام‌های حدیث سلسلةالذهب است به طوری که اگر کسی معتقد و ملتزم به توحید باشد ولی ولایت را نفهمیده باشد یا از آن اطاعت نکند اطاعتش ناقص است.

دبیر مجمع اسلام ناب طلاب حوزه علمیه به اقدامات فرهنگی امام رضا(ع) اشاره کرد و افزود: این امام بزرگوار همواره راهنمای مردم در همه شئون مادی و معنوی بود، سوال و شبهه‌ای را بی‌پاسخ نمی‌گذاشت و نسبت به آنچه که در اندیشه مردم می‌گذشت، بی‌تفاوت نبود.

وی خاطرنشان کرد: در کلام امام رضا(ع) امور شخصی و فردی، خانوادگی، اجتماعی و سیاسی به عنوان الگویی برای سبک زندگی اسلامی فراوان پیدا می‌شود.

بهرامی ادامه داد: در تاریخ آمده است که پیشوای هشتم شیعیان از عناصر فرهنگی و محصولات فرهنگی از جمله شعرا و شعرهای تاثیرگذار آنها حمایت می‌کرد و با تحسین و تشویق افراد راه‌ درست را به آنها نشان می‌داد.

وی عنوان داشت: امام رضا(ع) به طور کامل به سخن افراد گوش می‌داد، همواره متبسم بود و با هیچ کس درشتی نمی‌کرد که این سبک زندگی حضرت مدل موفقی برای عناصر فرهنگی است تا موفق‌تر و تاثیرگذارتر باشند.

دبیر مجمع اسلام ناب طلاب حوزه علمیه با تاکید بر الگوگیری از رفتار و سیره امام رضا(ع) گفت: چگونگی رفتار و گفتار آن حضرت در مورد مردم‌داری و اخلاق اجتماعی می‌تواند الگوی مناسبی برای همه به ویژه نظام مقدس جمهوری اسلامی باشد.

وی عنوان داشت: امام رضا(ع) تاکید بر حفظ حقوق کارگران و اقشار ضعیف داشت، عدالت‌طلب بود و با ظلم و ستم مبارزه می‌کرد و افراد را از کمک به دستگاه جبار و ظالم باز می‌داشت و می‌فرمود عذاب الهی نتیجه کمک به جباران است.

بهرامی با بیان اینکه اقتصاد امری فردی و شخصی نیست بلکه جمعی است، گفت: همه باید مراقب باشند تا مشکل اقتصادی برای اقشار ضعیف جامعه ایجاد نشود، زیرا این امام بزرگوار از اجتماع، اوضاع سیاسی و اجتماعی غافل نبود.

انتهای پیام/78003/ک30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول