اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران خبر داد

اجرای طرح ملی تحلیل شبکه اجتماعی منابع طبیعی در 3 استان‏ کشور

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران از اجرای طرح ملی «تحلیل شبکه اجتماعی، مدل‏‌سازی، سیاست‏‌گذاری و اجرای مدیریت مشارکتی منابع طبیعی» در سه استان‏ البرز، کهگیلویه و بویراحمد و سمنان خبر داد.

اجرای طرح ملی تحلیل شبکه اجتماعی منابع طبیعی در 3 استان‏ کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان به نقل از روابط عمومی منابع طبیعی سمنان، مهدی قربانی امروز در سمنان اظهار داشت: یکی از مهم‏ترین چالش‌‏های پیش‏روی مدیریت موفق منابع طبیعی و محیط زیست کشور، فقدان انسجام و هماهنگی مطلوب در روابط برون‏‌سازمانی در بین ذی‏نفعان دولتی و غیردولتی منابع طبیعی و محیط زیست است.

وی گفت: وجود هماهنگی بین دستگاه‌‏های اجرایی مختلف که به نحوی در مدیریت منابع طیعی ذی‏نفع هستند، تنها راه حل خروج از بحران‏‌های زیست محیطی و لازمه مدیریت موفق و یکپارچه عرصه‏‌های منابع طبیعی کشور محسوب می‏‌شود.

قربانی اضافه کرد: از طرفی دیگر، سیاست‏‌های تقابلی و تضادی بین ذی‏نفعان دولتی و غیردولتی در عرصه‏‌های طبیعی را می‏‌توان یکی دیگر از چالش‏های پیش‏روی مدیریت موفق مشارکتی منابع طبیعی عنوان کرد.

این استاد دانشگاه در امور منابع طبیعی و محیط زیست در این خصوص تصریح کرد: دست‏یابی به مدیریت موفق مشارکتی منابع طبیعی و محیط زیست کشور نیازمند تقویت انسجام اجتماعی، سرمایه‏‌های اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی بین بهره‌‏برداران منابع طبیعی (جوامع محلی) است.

این عضو هیئت علمی دانشگاه تهران ابراز کرد: برای اولین بار در ایران برای مدل‏سازی و سیاست‏گذاری و همچنین اجرای مدیریت مشارکتی منابع طبیعی طرح ملی «تحلیل شبکه اجتماعی، مدل‏سازی، سیاست‏گذاری و اجرای مدیریت مشارکتی منابع طبیعی» در سه استان‏ البرز، کهگیلویه و بویراحمد و سمنان به اجرا درمی‏‌آید؛ تفاهم‏نامه این طرح ملی بین دانشگاه تهران و سازمان جنگل‏ها، مراتع و آبخیزداری کشور منعقد شده است.

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران و مجری طرح مذکور اظهار کرد: طرح ملی تحلیل شبکه اجتماعی و مدیریت مشارکتی منابع طبیعی در دو فاز مطالعاتی و اجرایی در سه استان کشور پیگیری می‏‌شود. 

مجری طرح، نگاه فرابخشی در مدیریت منابع طبیعی را یکی از الزامات دستیابی به مدیریت موفق مشارکتی منابع طبیعی عنوان کرد و با توجه به اهمیت اکوسیستم‌‏های طبیعی در ایران و نقش آنها در مدیریت پایدار سرزمین، هماهنگی و تقویت انسجام سازمانی در بین ذی‏نفعان دولتی، غیردولتی و محلی را یکی از اولویت‏‌های اساسی دستگاه اجرایی منابع طبیعی کشور برشمرد که باید در سطوح تصمیم‏‌گیری کلان کشور به این مهم توجه ویژه کرد و عزم ملی لازمه دستیابی به این امر تلقی می‏‌شود. 

انتهای پیام/2249/ی/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول