اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

هم‌زمان با هفته دولت صورت می‌گیرد

بهره‌برداری از 26 طرح در حوزه منابع طبیعی اصفهان

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: هم‌زمان با هفته دولت 26 طرح در حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری در سطح استان اصفهان اجرا و به بهره‌برداری می‌رسد.

بهره‌برداری از 26 طرح در حوزه منابع طبیعی اصفهان

منصور شیشه‌فروش امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اینکه هر ساله طرح‌هایی در حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری استان در راستای حفاظت از عرصه‌های طبیعی اجرا می‌شود، اظهار داشت: عرصه‌ها و منابع طبیعی جزو منابع ملی است و جلوگیری از تخریب این منابع باید مورد توجه تمام مردم و مسئولان باشد.

وی به توجه ستاد مدیریت بحران استانداری اصفهان در راستای حفظ و حراست از منابع طبیعی اشاره کرد و ادامه داد: هر ساله اعتباراتی از سوی ستاد مدیریت بحران استانداری برای اجرای طرح‌های آبخیزداری در استان اختصاص داده می‌شود.

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به تعداد پروژه‌های اجرایی در بخش منابع طبیعی استان تصریح کرد: هم‌زمان با هفته دولت 26 طرح در حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری در سطح استان اصفهان اجرا و به بهره‌برداری می‌رسد.

این مسئول به اعتبارات اختصاص داده شده برای اجرای این طرح‌ها اشاره کرد و افزود: حدود دو میلیارد تومان اعتبار از سوی ستاد مدیریت بحران استانداری برای اجرای این 26 طرح در استان اختصاص داده شده و اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری این طرح‌ها را در حوزه‌های مرتع، بیابان و آبخیزداری در استان اجرا می‌کند.

شیشه‌فروش با اشاره به اهمیت و ضرورت اجرای این طرح‌ها در حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری تاکید کرد: جلوگیری از وقوع سیل و استحصال آب از مهم‌ترین نتایج ناشی از اجرای این طرح‌ها است.

وی با اشاره به تعداد عشایر موجود در سطح استان اضافه کرد: حدود 50 هزار نفر از عشایر در استان اصفهان استقرار دارند و این افراد از اواسط فروردین تا مهر ماه هر سال در اصفهان مستقر می‌شوند و از اواسط مهر ماه به تدریج از استان خارج می‌شوند.

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری اصفهان با تاکید بر اینکه اجرای طرح‌های تأمین آب با توجه به خشکسالی‌های حاکم بر استان و کمبود منابع آبی در استان در مناطق عشایری ضرورت دارد، گفت: با توجه به این موضوع اجرا و بهره‌برداری از شش طرح تأمین آب در مناطق عشایری استان هم‌زمان با هفته دولت صورت می‌گیرد.

این مسئول در پایان اذعان داشت: این طرح‌ها با حدود یک میلیارد تومان اعتبار در مناطق جرقویه، شهرضا و فریدون‌شهر اجرا و به بهره‌برداری می‌رسد.

انتهای پیام/63004/ن30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول