اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون دفتر ترویج و مشارکت‏‌های مردمی سازمان جنگل‏‌ها خبر داد

اختصاص 1.6 میلیارد ریال اعتبار برای طرح تحلیل شبکه‏‌های اجتماعی منابع طبیعی

معاون دفتر ترویج و مشارکت‏‌های مردمی سازمان جنگل‏‌ها، مراتع و آبخیزداری گفت: یک میلیارد و 620 میلیون ریال اعتبار برای طرح پژوهشی و مطالعاتی تحلیل شبکه‏‌های اجتماعی، مدل‏‌سازی، سیاست‏‌گذاری و اجرای آن اختصاص یافت.

اختصاص 1.6 میلیارد ریال اعتبار برای طرح تحلیل شبکه‏‌های اجتماعی منابع طبیعی

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان به نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان، مجید لقمان‏‌پور به اجرای این پروژه در قالب اجرای طرح تحلیل شبکه‏‌های اجتماعی، مدل‏‌سازی، سیاست‏‌گذاری و اجرای آن در کشور اشاره کرد.

وی افزود: در این طرح پژوهشی و مطالعاتی، سطح حوزه اجرایی طرح‏‌های پایلوت مطالعاتی جنگلی، مرتعی و بیابانی در سه استان کهگیلویه و بویراحمد، البرز و سمنان با همکاری مسئولان اجرایی و دستگاه‏‌های ذی‏ربط این استان‏ها مشخص خواهد شد.

معاون دفتر ترویج و مشارکت‏‌های مردمی سازمان جنگل‏‌ها، مراتع و آبخیزداری گفت: اجرای این طرح یک رویکرد نوین جهانی برای برنامه‌‏ریزی در عرصه منابع طبیعی است که با استفاده از آنالیز داده‏‌های ریاضی به شناسایی چالش‏‌ها، تنوع بهره‏‌برداران، شناسایی موانع و مشکلات خواهد پرداخت.

وی گفت: 85 میلیون هکتار مراتع کشور هم‏‌اکنون با مشکلات بهره‏‌وری بی‏‌رویه مواجه است و چگونگی ارتباط بهره‏‌برداران و دستگاه‌‏های ناظر می‌‏تواند به اثربخشی بهینه مدیریت در عرصه منایع طبیعی کمک کند.

معاون دفتر ترویج و مشارکت‏های مردمی سازمان جنگل‏ها، مراتع و آبخیزداری گفت: در قالب این طرح‏های مطالعاتی، چالش‏‌ها، چگونگی روابط، مشکلات بهره‏‌برداران و نوع تعامل و ارتباط آنها با دستگاه‏‌های دولتی و کلیه ذی‏ربطان تأثیرگذار در مدیریت منابع طبیعی بررسی خواهد شد.

لقمان‏‌پور اعتبار این طرح ملی را یک میلیارد و 620 میلیون ریال اعلام کرد و افزود: این طرح به بهبود فرآیند بهره‌‏وری، بهره‏‌برداری و حفظ منابع طبیعی کشور پس از اجرا کمک شایانی خواهد کرد.

به گفته وی، این طرح به مدت دو سال اجرا خواهد شد که 52 درصد این اعتبار در سال اول باید جذب شود.

لقمان‏‌پور اظهار کرد: اجرای این طرح به برنامه‌‏ریزی علمی همراه با شناخت و ایجاد بهبود فرآیند سیاست‏‌گذاری کلان، مدیریت و مشارکت مردمی در حفظ 135 میلیون هکتار عرصه‏‌های منابع طبیعی جنگل‏‌ها و مراتع کمک خواهد کرد.

انتهای پیام/2249/ک/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول