اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دفتر حقوقی سازمان جنگل‏‌ها، مراتع و آبخیزداری:

80 درصد پرونده‏‌های حقوقی منابع طبیعی به نفع دولت مختومه می‏‌شود

مدیرکل دفتر حقوقی سازمان جنگل‏‌ها، مراتع و آبخیزداری گفت: در رسیدگی به پرونده‏‌های حقوقی منابع طبیعی در محاکم قضایی ۸۰ تا ۸۵ درصد پرونده‏‌ها منجر به رأی به نفع منابع طبیعی می‏‌شود.

80 درصد پرونده‏‌های حقوقی منابع طبیعی به نفع دولت مختومه می‏‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان به نقل از روابط عمومی منابع طبیعی استان سمنان، عیسی عباسی در محل اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان، وظیفه کارشناسان حقوقی در ستاد و ادارات کل را بسیار حساس عنوان کرد.

وی افزود: استان‏ها پیشانی فعالیت‏‌ها و خط مقدم سازمان جنگل‏ها، مراتع و آبخیزداری کشور هستند و لازم و ضروری است تا مسئولان بخش حقوقی در مواجهه با پرونده‌‏های مطرح شده در محاکم قضایی با اطلاعات بیشتری حضور پیدا کنند.

مدیرکل دفتر حقوقی سازمان جنگل‏ها، مراتع و آبخیزداری خاطرنشان کرد: در رسیدگی به پرونده‏‌های حقوقی منابع طبیعی در محاکم قضایی 80 تا 85 درصد پرونده‏‌ها منجر به رأی به نفع منابع طبیعی می‏‌شود.

عباسی گفت: کارشناسان حقوقی مدافعان بیت‏‌المال در دادگاه‏‌ها هستند.

وی به‏روز بودن و داشتن اطلاعات جامع و کامل از روند بررسی پرونده‏‌ها در محاکم قضایی را از ضروریات کار مسئولان حقوقی در ستاد و استان‏ها دانست.

مدیرکل دفتر حقوقی سازمان جنگل‏ها، مراتع و آبخیزداری اظهار کرد: رؤسای ادارات حقوقی در استان‏ها در هنگام سفر رئیس سازمان می‏‌توانند برای ایجاد تعامل بیشتر با قضات و مسئولان قضایی جلساتی را در فضاهای متنوع تعبیه کنند تا ضمن دیدار و گفت‏‌و‏گو، روند پیشرفت پرونده‏‌های منابع طبیعی با سهولت و پیشرفت بهتری انجام شود.

عباسی از تشکیل سالانه بین 23 تا 27 هزار پرونده حقوقی در بخش منابع طبیعی در کشور خبر داد و افزود: از این تعداد، 40 تا 50 درصد پرونده‏‌ها مرتبط با تصرفات غیرقانونی اراضی و منابع طبیعی است.

وی گفت: بیشترین حجم پرونده‏‌های حقوقی در این بخش مربوط به تصرفات غیرقانونی اراضی ملی، خلع ید و مسائل دیگر است.

مدیرکل دفتر حقوقی سازمان جنگل‏ها، مراتع و آبخیزداری درباره پروسه تشکیل پرونده‌های تخلف، اظهار کرد: عمده پرونده‌هایی که در حوزه منابع طبیعی تشکیل می‌شود براساس گزارش‌های مردمی است یا از طریق مشاهدات مأموران یگان حفاظت از منابع طبیعی صورت می‌گیرد.

عباسی گفت: مأموران حفاظت معمولاً پس از مشاهدات و انجام تحقیقات محلی و گرفتن بازجویی از متهم، پرونده را آماده کرده و به مراجع قضایی و دادسرا تحویل می‌دهند و در واقع این مرحله از کار که دفاع از منافع دولت است کارشناسان دفتر حقوقی در محاکم قضایی ورود پیدا می‌کنند.

وی، کمبود کارشناسان حقوقی در سازمان جنگل‌ها را از مشکلات اساسی برشمرد و افزود: دفتر حقوقی سازمان جنگل‌ها برای کاهش اطاله دادرسی اراضی ملی کشور با مشکل کمبود کارشناسان حقوقی روبه‌‏رو است.

انتهای پیام/2249/ذ/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول