اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی جنوب کرمان خبر داد

خروج کشت گلخانه‌ای از تک‌محصولی در جنوب کرمان

مدیر سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان گفت: تلاش کردیم در جنوب کرمان کشت گلخانه‌ای را از حالت تک‌محصولی خارج کنیم تا تنوع محصول داشته باشیم و اگر کشاورز در تولید یک محصول ضرر کرد با محصولات دیگر جبران شود.

خروج کشت گلخانه‌ای از تک‌محصولی در جنوب کرمان

مجید درینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در جیرفت اظهار کرد: توسعه کشاورزی طرحی بود در کشور با ریاست رئیس‌جمهور و در استان با ریاست استاندارایجاد و یک کارگروه توسعه بخش کشاورزی در استان کرمان تشکیل شد، اما با توجه به استعدادهای منطقه جنوب کرمان و نظر مساعد استاندار کرمان بعد از مشورت با کارشناسان امر دو کار در این راستا انجام شد.

وی افزود: کارگروه توسعه بخش کشاورزی جنوب کرمان با دبیری سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان جدا شد و کارگروه کشاورزی، آب و منابع طبیعی که قبلا در استان مشترک برگزار می‌شد، تفکیک و در نتیجه همین استقلال کارگروه توسعه بخش کشاورزی در جنوب کارها را سرعت بخشید.

درینی تصریح کرد: با توجه به اینکه در بخش دامپروری و شیلات در منطقه جا برای کار بسیار داشتیم یکی از سیاست‌هایی که در جنوب کرمان دنبال کردیم و برای نخستین‌بار از محل این طرح با اجرای 44 مزرعه پرورش شتر یک‌هزار نفر شتر بر ظرفیت منطقه افزوده شد و برای نخستین بار در جنوب کرمان پرورش بوقلمون و بلدرچین و دامپروری‌ها و مرغداری‌های صنعتی راه‌اندازی شد.

وی با بیان اینکه در جنوب کرمان بیش از یک‌هزار و 300 هکتار گلخانه داریم، خاطر نشان کرد: در بخش تولیدات گیاهی هم بحث گلخانه‌ها را دنبال کردیم، زیرا مشکل کم‌آبی است و ما باید به سمت کشت‌های متراکم و گلخانه‌ای برویم.

مدیر سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان گفت: در زمینه گلخانه‌ها در سال‌های اخیر کشت‌ها را متنوع کرده‌ایم، سطح زیر کشت توت‌فرنگی افزایش پیدا کرده است و تلاش شد، کشت گلخانه‌ای را از حالت تک محصولی خارج کنیم که تنوع محصول داشته باشیم تا اگر کشاورز در تولید یک محصول ضرر کرد با محصولات دیگر جبران شود.

درینی ابراز داشت: در زمینه دانه‌های روغنی هم با توجه به نیاز به تولید روغن روی کلزا و کنجد کار کردیم و کشت کلزا طی سال‌های اخیر در جنوب کرمان از 100 هکتار به یک‌هزار هکتار افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه در همه زمینه‌ها در طرح توسعه کشاورزی کارهای خوبی داشتیم و اکثر طرح‌ها به بهره‌برداری رسیده است، خاطر نشان کرد: در ایام هفته دولت در سال جاری 86 طرح با اعتبار بیش از 9 میلیارد و 500 میلیون تومان به بهره‌برداری رسید.

انتهای پیام/80002/ق30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول