اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم آزادشهر و رامیان در مجلس:

گیاهان دارویی یک راهبرد جدی برای کشاورزی گلستان است

نماینده مردم آزادشهر و رامیان در مجلس گفت: گیاهان دارویی یک راهبرد جدی برای کشاورزی گلستان است.

گیاهان دارویی یک راهبرد جدی برای کشاورزی گلستان است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، رضا صابری ظهر امروز در جلسه شورای برنامه‎ریزی استان اظهار داشت: نهاده‎های کشاورزی یکی از نیازهای اصلی روستاییان است اما عملکرد نامناسب در استان زحمات زیادی برای تهیه نهاده‎های کشاورزی بر دوش کشاورزان گذاشته است.

وی افزود: در سال زراعی در شهرستان آزادشهر کارگزاری وجود نداشت که کشاوزان بتوانند نسبت به تامین نهاده‎های خود اقدام کنند لذا اگر این بخش فعال شود می‎تواند در پایین آوردن هزینه‎های کشاورزی موثر واقع شود.

گیاهان دارویی راهبردی جدی در کشاورزی گلستان

نماینده مردم آزادشهر و رامیان در مجلس شورای اسلامی در خصوص کشت و توسعه گیاهان دارویی، تصریح کرد: گیاهان دارویی یک راهبرد جدی برای کشاورزی گلستان است، اقتضائاتی که در برخی نقاط داریم می‎تواند ارزش افزوده برای کشاورزان داشته باشد.

صابری افزود: زعفران در آزادشهر علاوه بر مبنای دارویی از توجیه اقتصادی و استقبال فوق‎العاده‎ای در بخش چشمه‎ساران برخوردار است به گونه‎ای که یک تعاونی در آزادشهر راه‎اندازی شد که 450 نفر به عضویت این تعاونی درآمدند که این تعاونی سرمایه خوب مردمی را برای عضوگیری جمع‎آوری کرد و مبلغ 25 میلیون تومان نیز از سوی استاندار به این تعاونی کمک شد.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره زعفران در آزادشهر خواستار معرفی متولی برای اجرای جشنواره از استاندار گلستان شد و افزود: سال گذشته این جشنواره به صورت خودجوش برگزار شد و اکنون این انتظار وجود دارد تا نسبت به برگزاری هر چه بهتر این جشنواره اقدامات مناسبی اتخاذ شود.

آزادشهر و رامیان پایلوت خوبی برای کشت گیاهان دارویی است

نماینده مردم آزادشهر و رامیان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: سال گذشته نسبت به پایلوت قرار گرفتن گیاهان دارویی تاکید شد که آزادشهر و رامیان یکی از پایلوت‎های بسیار خوب برای گیاهان دارویی محسوب می‎شوند.

صابری ادامه داد: تمام روستاها در بخش چشمه‎ساران و بخش مرکزی رامیان پایلوت خوبی برای کشت گیاهان دارویی هستند که نیاز به حمایت دارند.

وی با بیان اینکه استعداد طبیعی آزادشهر و رامیان برای توسعه کشت زعفران بسیار بالاست، اظهار داشت: در اراضی این منطقه کشت مرسوم از ارزش اقتصادی افتاده است و نیاز به حمایت دارد تا زندگی مردم در جریان اقتصادی قرار بگیرد.

انتهای پیام/83001/ذ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول