اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم ارومیه در مجلس:

رونق کشاورزی و احیای دریاچه ارومیه در تقابل با هم هستند

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با خطاب قرار دادن مسئولان امر گفت: کشاورزی منطقه و احیای دریاچه ارومیه هر دو را در کنار هم و با هم می‌خواهیم.

رونق کشاورزی و احیای دریاچه ارومیه در تقابل با هم هستند

نادر قاضی‌‌پور شامگاه گذشته در حاشیه جلسه بررسی وضعیت دریاچه ارومیه در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه، اظهار داشت: هیچ کس نمی‌تواند کشاورزی و دریاچه ارومیه را به بهانه حفظ دیگری از این خطه ریشه‌کن کند.

وی افزود: آذربایجان غربی ،تهران، اراک، کرمان، اصفهان و بقیه استان‌های سرمایه‌دار کشور نیست، که مردم به راحتی و بدون تلاش متمول شوند، ما اینجا هیچ‌گونه کارخانه‌ای نداشته و مردم ما با تلاش فراوان ارتزاق خود و خانواده‌شان را فراهم می‌کنند.

قاضی‌پور با اظهار به اینکه کسی نمی‌تواند زمین‌های ما را کویر و کشاورزی ما را تعطیل کند، متذکر شد: امرار و معاش مردم این خطه از محل زراعت و کشاورزی است، زیرا در اینجا کارخانه‌ای با ظرفیت اشتغال برای هزار نفر احداث نکرده‌اند.

× دریاچه ارومیه و کشاورزی منطقه را با هم حفظ می‌کنیم

وی با اشاره به اینکه مردم آذربایجان غربی از درآمد میلیاردی سد ارس سهمی نمی‌برند، خاطرنشان کرد: آب و برق این استان زیر نفوذ و سلطه استان مجاور آذربایجان شرقی قرار دارد، حال آنکه ما در استان‌مان استاندار و مدیرعامل شرکت آبفا داریم و آذربایجان غربی دومین استانی آبی کشور است.

وی با اشاره به اینکه نگرانی نسبت به وضعیت دریاچه ارومیه تا قلب‌های مردم و خانواده‌های مذهبی رخنه کرده است، ادامه داد: در بسیاری از محافل رسمی و غیررسمی مردم معضل دریاچه ارومیه را از نمایندگان خود جویا می‌شوند ولی ما برای آنها جواب روشن نداریم.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی از سرازیر شدن بیت‌المال به تعداد معدودی از استان‌های کشور انتقاد کرد و اظهار داشت: چنانچه مدیریت و احیای دریاچه را به خودمان واگذار کنند، بهتر و سریع‌تر گام‌های عملیاتی را برمی‌داریم.

انتهای پیام/61002/ی20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول