اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس نظام بهره‌برداری سازمان تعاونی روستایی استان بوشهر خبر داد

فعالیت 22 تعاونی تولید کشاورزی در استان بوشهر

رئیس نظام بهره‌برداری سازمان تعاونی روستایی استان بوشهر از فعالیت 22 تعاونی تولید کشاورزی در استان بوشهر خبر داد.

فعالیت 22 تعاونی تولید کشاورزی در استان بوشهر

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان، سید حسن هاشمی صبح امروز در نشست با کشاورزان منطقه آبپخش اظهار داشت: توسعه تعاونی‌های تولید کشاورزی در مناطق مختلف استان اولویت مهمی است که در سال‌های گذشته برای تحقق آن تلاش کرده و به نتایج خوبی در این زمینه رسیده‌ایم.

وی افزود: اساس‌نامه تعاونی‌های تولید کشاورزی به‌صورت دقیق و جامع به تمامی نیازهای پیش روی صنعت کشاورزی توجه کرده است.

رئیس نظام بهره‌برداری سازمان تعاونی روستایی استان بوشهر خاطرنشان کرد: توسعه تعاونی‌های تولید به‌منزله واگذاری بخشی از مسئولیت‌های مدیریت کشاورزی به دست کشاورزان و فعالان این صنعت است.

هاشمی اظهار داشت: در وضعیت فعلی، کشاورزان دخالت کمی در مباحث مدیریتی کشاورزی دارند و شکل‌گیری تعاونی‌های تولید زمینه افزایش مشارکت ایشان را به‌وجود می‌آورد.

وی عنوان کرد: رویکرد دولت در بحث شکل‌گیری تعاونی‌های تولید کاهش تصدی‌گری و واگذاری بخش اعظمی از مدیریت کشاورزی به فعالان این صنعت است.

فعالیت 2 هزار تعاونی تولید کشاورزی در سراسر کشور

این مسئول ادامه داد: از سال 74 شکل‌گیری تعاونی‌های تولید را در کشور شاهد بوده‌ایم و هم‌اکنون بالغ بر 2 هزار تعاونی تولید کشاورزی در سراسر کشور وجود دارد.

رئیس نظام بهره‌برداری سازمان تعاونی روستایی استان بوشهر عنوان کرد: در حال حاضر 22 تعاونی تولید کشاورزی در شهرستان‌های 10 گانه استان بوشهر فعالیت دارند.

هاشمی اظهار داشت: بهینه‌سازی توزیع اقلام و نهاده‌های کشاورزی، افزایش ضریب مشارکت مردم و مدیریت کشاورزی، اصلاح ساختار نظام بهره‌برداری و ... از مزایایی هستند که با شکل‌گیری تعاونی‌های تولید در مناطق مختلف حاصل می‌شود.

وی افزود: افزایش کمی و کیفی تولیدات و محصولات کشاورزی، استفاده از ابتکارات و راهکارهای فعالیت صنعت کشاورزی، تخصیص بهینه منابع آب و خاک و ... دستاوردهای ارزشمندی است که با شکل‌گیری تعاونی‌های تولید محقق می‌شود.

صدور مجوز تعاونی تولید کشاورزی روستای چهاربرج

رئیس نظام بهره‌برداری سازمان تعاونی روستایی استان بوشهر به شکل‌گیری تعاونی تولید در روستای چهاربرج اشاره کرد و گفت: دارا بودن یک‌هزار هکتار اراضی زیر کشت نخیلات و 150 هزار اصله نخل، پتانسیل‌های ارزشمندی در عرصه کشاورزی دارد و شکل‌گیری تعاونی تولید در این منطقه دستاورد مهمی است که مجوز اصلی آن نیز صادر شده است.

هاشمی ادامه داد: یکی از شرایط تاسیس تعاونی تولید، درخواست 90 درصد از کشاورزان فعال در هر منطقه برای تحقق این امر است و با توجه به چشم‌انداز روشنی که تعاونی‌های تولید پیش روی صنعت کشاورزی می‌گذارند، کشاورزان استقبال خیلی خوبی از این موضوع دارند.

وی به فعالیت اتحادیه تولید کشاورزی در استان اشاره کرد و افزود: برای شکل‌گیری اتحادیه تولید کشاورزی در هر منطقه حداقل وجود هفت تعاونی تولید ضروری است و با توجه به این شرایط امکان تشکل اتحادیه کشاورزی در شهرستان دشتستان وجود دارد.

انتهای پیام/2452/م30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول