اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی خبر داد

صادرات 80 میلیون دلاری محصولات کشاورزی از آذربایجان‌شرقی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی از صادرات 80 میلیون دلاری محصولات کشاورزی استان در پنج ماهه نخست امسال خبر داد.

صادرات 80 میلیون دلاری محصولات کشاورزی از آذربایجان‌شرقی

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، مسعود محمدیان پیش از ظهر امروز در جلسه ستاد تنظیم بازار استان آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: در پنج ماهه نخست سال جاری، رقم صادرات محصولات کشاورزی استان به خارج از کشور، بالغ بر 80 میلیون و 300 هزار دلار بوده که در مقایسه با میزان صادرات پنج ماهه ابتدایی سال گذشته، از رشد 12.3 درصدی برخوردار شده است.

وی افزود: صادرات جوجه یک روزه در این مدت نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر ارزش رشدی 120 درصدی و ماست نیز رشدی 30 درصدی داشته است.

محمدیان ادامه داد: دوغ، شیر، خامه بسته‌بندی شده، انواع کشمش، رب گوجه‌فرنگی، روده و سالامبور از جمله اقلام مهم صادراتی آذربایجان‌شرقی به خارج از کشور است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی از افزایش 20.3 درصدی صادرات محصولات کشاورزی این استان در مردادماه سال‌جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و افزود: میزان صادرات محصولات کشاورزی در مردادماه 14 میلیون و 800 هزار دلار بوده در صورتی که این میزان از نظر ارزشی در سال 91 برابر با 12 میلیون و 300 هزار دلار بوده است.

وی با اشاره به اینکه تولید محصولات کشاورزی در توسعه اقتصادی کشور نقش راهبردی ایفا می‌کند، افزود: بخش کشاورزی و صنایع وابسته به آن نقش بسیار مهمی در اشتغال و تأمین نیازهای داخلی داشته و از حیث ایجاد درآمدهای صادراتی نیز با توجه به وجود مزیت‌های نسبی در این بخش، دارای اهمیت بالایی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تصریح کرد: وجود رقابت بالا در بازارهای جهانی و شرایط خاص این بازارها، لزوم حمایت هر چه بیشتر دولت و رفع موانع توسعه صادرات محصولات کشاورزی را ضروری ساخته و تولیدکنندگان نیز باید توجه ویژه‌ای را در تولید کمی و کیفی محصول برای ورود سهل و ماندگاری بالا در بازارهای جهانی از خود نشان دهند.

محمدیان افزایش برخی از محصولات مازاد بر مصرف کشاورزی را در رونق بخش کشاورزی استان موثر دانست و ادامه داد: بازاریابی برای محصولات مازاد کشاورزی همواره جزو دغدغه‌های مدیران بخش بوده و امید می‌رود با گسترش صادرات محصولات کشاورزی به کشورهای منطقه بتوانیم، قدم‌های موثری در رونق اقتصادی استان برداریم.

انتهای پیام/60002/غ30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول