اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار آوج:

5 هزار هکتار از اراضی کشاورزی آبگرم آزادسازی شد

فرماندار آوج گفت: طی سال‌های گذشته تاکنون پنج هزار هکتار از اراضی کشاورزی آبگرم شهرستان آوج آزادسازی شده است.

5 هزار هکتار از اراضی کشاورزی آبگرم آزادسازی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از آوج استان قزوین سیدعبدالله موسوی امروز در جلسه بررسی مشکلات کشاورزی آبگرم اظهار داشت: طی سال‌های گذشته به علت وجود تعارض بین منابع طبیعی و کشاورزان مشکلات عدیده‌ای برای توسعه کشاورزی آبگرم به وجود آمده بود.

فرماندار آوج افزود: با پیگیری‌های انجام شده توسط نماینده مردم بویین زهرا و آوج در مجلس شورای اسلامی تاکنون نزدیک به چهار تا پنج هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی بخش آبگرم به مردم بازگردانده شده است که این عامل مقدمات رونق کشاورزی بخش آبگرم را مهیا کرده است.

وی بالاترین میزان بارندگی سالیانه استان قزوین را مربوط به بخش آبگرم با سرانه 150 میلی‌متر اعلام کرد و افزود: باید سعی کرد تا با توسعه کشاورزی دیم مقدمات درآمد‌زایی برای مردم و روستائیان بخش آبگرم را فراهم کرد.

موسوی، تولید گندم و جلوگیری از دلال‌بازی‌ها در حوزه گندم را جزو راهکار‌های اساسی برای کمک به بخش کشاورزی دانست و ابراز داشت: لازم است تا با اتخاذ راهبرد‌های صحیح سمت و سوی کشاورزی و گردشگری را در منطقه آبگرم بیشتر جلوه داد تا به این سبب مقدمات توسعه صنعتی و استقبال سرمایه‌گذاران از نواحی صنعتی این شهرستان فراهم شود.

فرماندار آوج به وجود صنایع بومی در بخش آبگرم شهرستان آوج اشاره کرد و افزود: استمرار هنر گلیم‌بافی جزو سنت‌های بر جای مانده در بخش آبگرم است که به علت عدم توجه مورد بی مهری‌هایی قرار گرفته است و امیدواریم با پیگیری میراث فرهنگی شاهد صعود هرچه بیشتر صنایع دستی در شهرستان آوج به ویژه در بخش پر ظرفیت آبگرم باشیم.

انتهای پیام/77005/ش20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول